Svenska domannamn...
Idag på lunchen, då jag gick förbi ett "tvatteri", blev jag återigen påmind om hur dåliga domännamn innehållande å, ä och ö brukar vara… :)
Vilka är de sämsta domannamnen ni känner till?
Mvh // Staffan
Den sämsta adressen som jag känner till var Valör.se. Man ägde inte Valor.se. Eftersom de flesta använder Explorer, som inte klarar ö, så kan i stort sett ingen besöka sajten.
Tror dock ägarna av sajten har löst saken nu.
Skånska staden Höör har en hemsida…

Staffan, det vi snackade om på lunchen var ju lite kul. Om man t ex har en sida om slaktforskning blir det ju www.slaktforskning.se
#3 Det blir likadant om man har en sida om släktforskning…

#3 ja det var det jag menade. Missade att skriva boksatven ä bara. Nåväl kul blir det.

Själv är jag lite förtjust i företaget The Bice Group…. Återfinns på www.bice.ws
De marknadsför sig på Google med texten: BICE Offers the Best BICE Italian restaurants all over the world.
Även barnslig humor är humor ;)
/P
- Vilken restaurang ska vi gå på ikväll älskling?
- Ska vi inte ta den där bra italienska bajs-restaurangen?

#6 & 7, det tog faktiskt väldigt lång tid för mig att förstås det roliga där…:)
Från deras sida:
"We are still working to finalize our line of house ware products and food products with the Bice label, and we should be able to start promoting them at the end of this year.
Thank you all for always being such graceful guest. Be reassured that we will always do our best to keep the Bice tradition up to its standard."
Potthumor är alltid kul…!……………?

Obs, nu är jag väldigt trött och lättroad, men för att bygga vidare på denna lätt absurda tråd - VD:n på Svenska Shell heter Birger Baisgaard…

Hehehe - ja det blir ju lite kul faktiskt - man kan ju undra om han hade någor (!) problem med det namnet i skolan bland alla kids som ju älskar att retas

Fast jag förmodar att han är dansk, för hans skull:)

man hoppas, man hoppas

Bais betyder visst något i stil med "stelnad tjära" eller asfalt på danska…