Internet Explorer 8
Enligt rykten planerar Microsoft att släppa den skarpa versionen redan under nästa vecka.
Vi får väl se ifall dessa rykten är sanna. Men längtar gör man
Oj, det vore verkligen kul. Jag kör bara IE8 nu och gillar den skarpt.
Min lista på favoritbrowsers just nu:
1. IE8
2. Safari 4
3. Chrome
4. Firefox 3
Mvh // Johan

Tech Arp säger sig ha fått konfirmerat att IE8 släpps till RTM den 19 mars
När den blir tillgänglig via Windows Update är fortfarande inte jklart men det lär nog inte ta allt för lång tid efter RTM.
Sverige verkar vara med i första vågen (Wave 0) alltså 19 mars. Men det är som sagt bara till återförsälare först sedan kommer Windows update.
Jisses… längta efter en ny version av en… webbläsare? Oj… Människor är verkligen olika… (eller så är det bara jag som är olik, kanske mer sannolikt, i och för sig)
Fast det vore kanske inte så dumt. Längtan kan vara trevligt, fast då finns det ju ganska mycket att längta efter och då längtar man ju hela tiden efter något…
Nästa version av EasyTag, nästa version av Nautilus, nästa version av Aqualung, nästa verison av… vad vet jag? Emacs? Hm… kanske skulle börja så jag med.
Det blir som ett ständigt rus, det kommer ju nytt hela tiden… Och visst ja, snart dags att byta filsystem till till ext4… (som visserligen redan finns, men jag väntar till nästa distuppgradering). Nytt filsystem med nya för- och nackdelar… Och Btrfs, fast det ligger ju lite längre fram, men det går ju bra att längta redan nu om man vill…
Nej, det blir nog som vanligt för min del, mer av typen ”hoppsan, ny version av programmet Xxxx? Okej, jag uppgraderar väl nästa vecka eller nåt… om jag känner för det… eller senare när inte alla andra ska ladda ner samma uppgradering samtidigt…”
Däremot brukar jag vara snabb med uppdateringar (alltså i motsats till uppgraderingar), då det ibland finns en viss, om än minimal, säkerhetsaspekt.