Bluetoothkonflikt
Efter åtskilliga samtal med både mobiltillverkaren och TRUST, så står jag som vanligt utan svar. Ingen vet vad det beror på varför det inte går att sända information TILL datorn.
Jag testade att köra bluetooth-anslutning även via LG PC Suit men det gick så klart inte heller.
_Det går dock att utan problem "para ihop" mobil och dator, dom hittar varandra!
_
Har nu läst att det kan vara en konflikt mellan Windows egen bluetooth. Den söker efter bluetooth-enheter, men bara det att datorn HAR INGEN inbygd bluetooth. Det är därför jag köpte adaptern. Men den söker alltså ändå med en bluetooth - som inte finns. Och under Kontrollpanelen ligger nu där dubbla Bluetooth-enheter. (Se bild)
Hur stänger jag av Windows egen bluetoothenhet och markerar att den externa USB-adaptern ska användas istället?
Mycket glad för svar och råd!
Tråden kan stängas, problemet är löst. Nu fungerar bluetooth hur bra som helst, fick testa mej fram.
Vad som vad problemet? Att installera drivrutinen från medföljande cd-skiva (som det stod att man skulle göra) var ett stort misstag.
Det räckte med att bara plugga in usb-adaptern och sedan köra, den hade alla drivrutiner som behövdes visade det sej.
Besviken på att varken försäljaren av den (känt företag) eller supporten på TRUST kunde ge mej det svaret!