Datorn iFokus

Datorn

Etikettprogramvara
Läst 1453 ggr
Hjortronsylt
0

YouTube

Hur tjänar folk egentligen pengar på sina YouTube-klipp?

Hur fungerar det? Får alla betalat som lägger upp ett klipp eller krävs det ett viss antal visningar för att pengarna ska börja rulla in?

Niklas
0

Intressant fråga. Jag visste inte ens att man kunde få betalt för Youtube-filmer.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Jennie-S
0

Kan dom göra det? Aldrig hört att folk kan tjäna pengar på sina Youtube klipp.. Glad

Hjortronsylt
0

Senast idag var det på "Tyra Banks show" om en man som åker världen runt (70 länder hittills) och dansar en larvig dans i olika miljöer och kulturer. En av världens mest sedda Youtube-klipp nu tydligen. Han tjänar grova dollars varje månad. Är även sponsrad för att göra resorna nu, eftersom han drar in så mycket genom Youtube-snuttarna som folk tittar på.

Hur det fungerar i praktiken med själva inkasseringen, är en fråga jag däremot inte vet.

guraknugen
0

#4: Det är nog säkert så att YouTube-snuttarna mer är en indirekt inkomstkälla. Folk ser dem vilket gör att han kan dra in pengar på annat håll. Utan klippen kanske han inte ens blivit sponsrad, vad vet jag? Han kanske tar betalt när han uppträder? Men vet ingen vem man är så vill ju ingen betala och tack vare klippen har väl folk fått upp ögonen.

Någon som har något annat förslag? Jag bara gissar, jag.

Hjortronsylt
0

Reklam verkar ha en stor del i det hela. Och sponsring.

Här får man lite tips.

Ps.   Glöm inte att donera en procent av er vinst sen till mig för tipset.  Skrattande

guraknugen
0

#5: Gäller det där med  att donera 1% till dig även om amn går med förlust…?

Tungan ute

Hjortronsylt
0

#6    Skrattande Om man lyckas gå med förlust för något som inte kostat något från början, så bör man nog fundera på vad man håller på med.

guraknugen
0

Reklamen kanske inte funkar och så går en massa pengar åt till resor och ingen vill betala…

h00jff
0

Jag har i alla fall inte fått betalt för mina klipp! Skulle nog tro att han får betalt för att göra sina uppvisningar och kanske har fått sponsorer genom att han finns på YouTube, men YouTube i sig betalar säkert ingenting till honom…