Datorn iFokus

Datorn

Etikett: övrigt
Läst 462 ggr
Zpookey
0

Ett önskemål till alla som ber om hjälp.

Många här är duktiga på att hjälpa men det är bra mycket lättare att hjälpa om man får en utförlig förklaring på problemet.
Många skriver väldigt långa och utförliga svar på era frågor och då borde det inte vara jobbigt för er som vill ha hjälp att lägga ner tid på att beskriva problemet så detaljerat som möjligt.
De som hjälper er lägger ju ner ganska mycket tid på att hjälpa.

Att bara skriva "jag får inget ljud i mitt ljudkort, vad är fel?" ger ju en inte mycket att gå på.
Att däremot berätta när ljudkortet slutade att fungera eller i samband med vad underlättar en hel del.
Det kanske var åskväder när ljudkortet slutade att fungera eller så kanske du installerade någon programvara precis innan som måste konfigureras.
Och blanda inte ihop problemen om det är så att ni har mer än ett som ni vill ha hjälp med.

Jag lägger gärna ner 15-30 minuter på att skriva ett svar (och det gör säkert andra här också) men det känns mindre motiverat ifall frågan tagit 5 sekunder att skriva.

Bara ett litet önskemål från mig…jag kanske är ensam om att känna så…

En sista sak bara…..lägg inte till en omröstning eller betygsättning på ditt problem…det är fruktansvärt irriterande.

xarfez
0

Jag håller med föregående talare och vill lägga en extra ton på dennes sista mening.

tillalex
0

Bra påpekat, Zpookey

Jag hjälper också gärna människor (i den mån jag kan) om de bara är lite tillmötesgående.

modmaker
0

Word

Susanne
0

Ni som ägnar fritid åt att gratis hjälpa strandsatta surfare är guld värda, det hoppas jag ni förstår.
Dock måste jag, korkade lilla kvinna, hävda min rätt att inte fatta felet från början. Jag fattar fel nr:4 eller 5.
Det tar en stund att fundera på era förslag innan jag själv förstår vad som hände precis innan felet och då skriva ner det, få ett/flera svar, komma på ännu tidigare fel osv…(förstod ni?).
Kanske fler med mig lider av detta fenomen eller har som jag själv en självständig dator som gör precis som jag tänker utan en massa knapptryckningar.

OBS! personer med "personlighetsklyvning" tillhör inte denna kategori ;)

Susanne Skrattande

Susanne Glad

Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

Zpookey
0

Man behöver inte fatta problemet för att skriva en utförlig förklaring. Om ditt ljudkort inte fungerar så är det t ex ointressant om du har en usb-hårddisk eller en laserskrivare kopplad till datorn då de ofast (aldrig) har något med ljudet att göra…..lika lite som att du mest använder Arial som typsnitt i Word…om du förstår vad jag menar.
Men visst förstår jag ditt dilemma men gör så gott du kan med att beskriva ditt problem så löser vi det säkert :)
Vissa har bara en förmåga att skriva "jag kan inte surfa…varför"
I ett sådant fall vet man inte om det beror på att personen i fråga inte har en surfbräda eller om det är för att det inte finns något nätverkskort i datorn.

pentsium
0

det är också bra att veta VAD det är förnågot ljudkort

Staffan
0

#0 Zpookey

Mycket bra påpekande!

// staffan

rumpino
0

#0 bra inlägg!

vet att jag ibland/ofta är väldigt otydlig .. ofta är det mkt frustration så man inte tänker på alla detaljer utan bara är sur =)

uppskattar dina svar/inlägg mkt här vill jag tillägga!

mvh

Zpookey
0

Tackar :)
Det är alltid lika kul om man kan hjälpa till :)

susanne-s
0

Ursäkta om jag rört till i mina frågor…

DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

Zpookey
0

Det tror jag inte att du gjort….inlägget var inte menat till dig….det var bara en önskan i största allmänhet :)