Skumma tangentbord
Kolla in de här skumma tangentborden.
Mvh // Johan
Verkligen skumma tangentbord.
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek
Kul att se att någon i alla fall försöker.
Det förvånar mig verkligen att tangentborden som används av de flesta idag fortfarande ser ut som de gjorde vid förra sekelskiftet.
Tom
#2: Det förvånar inte mig. Folk kunde tänka på den tiden också, fast vi ogärna vill erkänna det idag…
Man har ju gjort försök med bokstäverna i en annan ordning för att kunna skriva snabbare. Ursprungligen la man bokstäverna där de nu ligger (med undantag av åäö som har flyttat runt lite genom åren), för att man INTE skulle kunna skriva för snabbt, för om man skrev för snabbt fastnade typerna gärna i varandra, och nu pratar jag givetvis skrivmaskiner helt plötsligt, för det är ju därifrån datorvärlden, brutalt och utan att fråga, snott tangentlayouten…

Att man inte ändrat beror väl på ungefär samma sak som att man inte ändrat vissa andra saker heller: Alla har vant sig vid det som gäller och ingen orkar lära sig något nytt… Således har alla bilar pedaler (samma ordningsföljd på dem också), ratt, växelspak och så vidare…
Åja, visst kunde de tänka förr också men det har knappast med min reflektion att göra. Det var många saker de inte hade utvecklat i början på 1900-talet som är hyffsat utvecklade idag så varför inte någon har hittat på någonting smartare istället för ett tangentbord som inmatningsverktyg tycker jag är konstigt.
Tom
Haha, det var humor!
Tom
”Couldn't be simpler”?? Ha ha ha… Jo, det kunde det visst det. Exempelvis ett vanligt tangentbord är några hundra gånger enklare än att fippla på det onödigt krångliga sättet de gör i klippet. Innan de hunnit kapitalisera ett T har jag ju hunnit skriva hela den här texten… Idioter.
Det vanliga amerikanska skitpratet vi är vana vid att höra, med andra ord.