Logg från brandvägg
I min Netgearrouter/-brandvägg kan jag läsa loggen som visar vad användarna i nätet har haft för sig. Den visar dock bara de senaste händelserna. Är det någon som vet om det går att se en längre period?
Vänliga hälsningar
Niklas

Hur ser en sådan logg-fil ut Niklas? Skulle du kunna klistra in en liten bit här så man får kika?
Mvh // Staffan
I min router (Repotec) finns där en grej som heter System Log som låter mig antingen spara logsen på en nod i nätverket eller skicka den till någon mail via ett protokoll. Kanske är möjligt att din har en liknande funktion? Leta rejält så hittar du kanske :)
#1: Javisst, här är ett färskt exempel:
---
[ALLOW:www.bokus.com] Source: 192.168.0.100 Wednesday, 16 Nov 2005 21:25:26
[ALLOW:track.mybloglog.com] Source: 192.168.0.100 Wednesday, 16 Nov 2005 21:25:29
[ALLOW:datorn.ifokus.se] Source: 192.168.0.100 Wednesday, 16 Nov 2005 21:25:31
---
#2: Jag ska leta lite till.
Vänliga hälsningar
Niklas

Jag tror att ett av problemen är att routern inte har så mycket minne att spara loggen i, kanske upp emot 2-4mb. Då det är mycket annat som ska lagras i den oxo. En logg kan snabbt växa enormt snabbt, eftersom varje ny TCP/UDP uppkoppling kommer att registreras IN/UT.
---

I min gamla netgear FRS328s kunde jag ställa in när loggen skulle purgas (tömmas). Det borde vara samma sak här.