MP3 - converter
Finns det några konverterare som är gratis - free? Jag skulle vilja konvertera om CD-format till MP3. Jag har laddat hem lite album från Homedownload men vill nu ha dessa album till MP3-format.
Tacksam för hjälp, och tack på förhand.
Hälsningar
Robert

Känner du till om något av Apples program hanterar att konvertera CD-skivor till mp3 och DVD till mpeg4? Det skulle vara smidigt att ha allt i ett.
Nu har jag suttit med lite olika program beroende på om det är en film eller ett ljudspår. Sedan åker man på att rippa filer oxå.
Hälsningar
Robert

itunes för mp3 och quicktimepro för mpeg4 enkodning.
---

Det finns ett gratis program som heter DBPowerAmp som kan konvertera mellan alla olika musikformat - fram och tillbaka. När du installerat programmet kan du dels köra det som ett vanligt program och välja dina filer från en utforskare men, du kan även bara högerklicka på filerna från den vanliga utforskaren så dyker alternativet Convert to upp där du sedan väljer hur den nya filen skall bli. T ex från en CD skiva väljer du Convert to från din utforskarmeny, därefter väljer du vilket format du vill konvertera till (t ex MP3 eller WMA), sedn väljer du vilken kvalitet du vill ha osv.
Du kan även välja att konvertera flera filer samtidigt, t ex ett helt album eller vad du nu önskar.
jag har kört DBPowerAmp i flera år och det har alltid funkat bra.
Det finns även ett antal gratis codecs att hämta hem från deras hemsida som gör att du kan konvertera till ännu fler format. Där finns även MP3Pro codecen om du vill ha ännu bättre kvalle på dina Mp3