Dåliga förlorare?
Håll med om att det osar lite 'dålig förlorare' om det här draget :
"Wellton Way anmäler Microsoft till EU-kommissionen för prisdumpning. Claes Wellton menar att Windows Media Center Edition 2005 i grunden är Windows XP Pro, men trots detta säljs till ett betydligt lägre pris." (länk till artikeln på IDG)
Stackarna, det kan inte vara lätt att försöka konkurrera med drakar som Microsoft… :)
Mvh // Staffan
ps. Har inte Wellton Way fulaste TV-reklamen också… :)
…och världens fulaste gränssnitt till ett program jag någonsin sett.
Jag var inne i deras "showroom" för någon vecka sen och fick se en demo av produkten. Det var nog det sämsta jag sett, både i demoväg (snubben bad konstant om ursäkt för att det var så fult och dåligt) och i produktväg.
Har Welltons något framgångsrikt företag som fortfarande lever bakom sig? Jag tycker att de dyker upp med nya idéer emellanåt, men att de försvinner efter några år. Är det så?
Vänliga hälsningar
Niklas
Det är ju bara ett smart pr-drag. Det blir många redaktionella artiklar som uppmärksammar Wellton Way av det.
Jag vill i alla fall inte ha någon dator till min tv. Om jag ska betala för en produkt till min tv så ska det vara en box som är optimerad. Det ska kännas stabilt och smidigt. Ska jag fippla runt med tusentals funktioner som inte alltid känns helt produktifierade så har jag min vanliga dator.

Ha Ha Ha, ja se denna Wellton.
Jag håller med, har han något företag han lyckats med i längden???