Datorn iFokus

Datorn

Etikettövrigt
Läst 1161 ggr
MyTwiggs
0

Jättekonstigt dataproblem

Jag kan inte ansluta min kamera till datorn för att importera bilderna längre. Det händer inget när jag anslutar med usb-kabeln mer än att det låter som att den känner av anslutningen. Ljudsignalen för anslutningen är kvar, men det kommer inte upp något fönster. Ingen ikon dyker upp på "Dator" (Har Vista).

Jag har gjort en systemåterställning men det hjälper inte vad jag än gör. Jag har startat om datorn och försökt igen utan resultat. Det är likadant med en annan kamera och en annan sladd.

Vad kan det vara för fel? Jag är helkass på datorer!

Tacksam för hjälp!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

dijete
0

Gå in på Datorn ->Högerklicka på enheten -> Öppna spela upp automatiskt.. Du har antagligen råkat kryssa i en ruta en gång som stänger av detta.

MyTwiggs
0

den säger "sätt in en enhet" som att den inte fanns.. Jag fattar noll.. Har den brunnit upp, måntro? Kan sånt hända vid strömavbrott?

www.mytwiggs.com

Hjortronsylt
0

Inget har "brunnit upp", om du inte eldat upp hela datorn, det vill säga…

Om du sätter i ett USB-minne eller något annat i USB - hittar datorn den enheten?

Har du testat att avinstallera "kameraprogrammet" och installerar det på nytt? (Om du fick med en cd-skiva till kameran)

MyTwiggs
0

Jag har inget program till kameran. Det hör till drivrutinerna för datorn vad jag förstått. Inget jag installerat.

Det spelar ingen roll vad jag försöker ansluta, det blir likadant, jag har testat med både Mp3-spelaren och två olika kameror samt försökt sätta i minneskortet från kameran i minneskortläsaren (som är invertetad i datorn)

www.mytwiggs.com