Datorn iFokus

Datorn

Etikett: övrigt
Läst 3310 ggr
chanelffs
0

Subtitles i vlc fungerar inte, hjälp !

Jag har kollat runt på internet hur man gör för att få in undertexter på vlc, men det funkar inte. Jag har laddat ner från undertexter.se och jag sparar filem och texten i samma mapp och har samma namn på dom som det stod natt man skulle göra. Men sen ska man ju gå in på video --> subtitel track --> track 1. Men det kommer aldrig upp ''subtitel track'' och det gör mig gaaaaalen. Vad ska jag göra  ?

[Tan-chan]
0

Jag är inte sådär duktig på VLC, men kan rekomendera att ladda ner MKPlayer istället, vilket jag föredrar mycket bättre då den är mer användarvänlig i min mening. Den verkar klara videouppspelning mycket bättre också än VLC (i alla fall på mina datorer). Dessutom klarar den av minst lika mycket som VLC. (^_^)

[Tan-chan]
0

Måste lägga till också att det mesta med KMPlayer går med automatik, samt att den har vissa "små-funktioner" som jag inte har hittat i VLC som gör filmtittandet mer behagligt. (^_^)

Bogey
0

Pratar vi MKPlayer för KDE och Linux här, eller finns det nån annan MKPlayer?

Gärna en länk i så fall Glad

[Tan-chan]
0

#3: Ingen aning om vilka os KMPlayer är kompatibel med, men kolla in på deras forumsida (officiella sida eller något): KMPlayer

Jag har ju XP och kör med KMPlayer på den. Fungerar felfritt och suveränt! Vägrar byta till något annat. (^_^) Men vet inte hur det är med andra os.

guraknugen
0

#1, #3: MKPlayer?

#2, #4: KMPlayer?

Okej, vilket är det nu? KMPLayer eller MKPlayer…? Jag skulle i och för sig kunna klicka på länken och kolla själv, men det är ju fullt möjligt att båda existerar och att de nu blandas ihop… Fsat KMPlayer låter ju onekligen som ett program för KDE; mycket brukar ju börja på K där, även om inte exempelvis Amarok börjar på K… men det är ju något annat, det.

pentsium
0

Jag har varit med om några få gånger en undertext inte fungerat i vlc, men då har det funkat utmärkt i media player classic med k-lite

guraknugen
0

Varför säger man ”undertext”? Räcker det inte med ”text” eller möjligen ”textning”? Så många olika sorters text kan det väl inte finnas i en film?

Jag vet, helt utanför ämnet, förlåt… Bara undrade.

[Tan-chan]
0

#5: Mitt heter KMPlayer, och fungerar ungefär som VLC fast mycket bättre enligt min mening. Har aldrig krånglat för mig.

chanelffs
0

Tack så mycket , men har precis lärt mig hur man får in textning på vlc. men problemet är att rätt ofta kommer texten innan dom börjar prata så det blir helt cp. eller tvärtom att texten går slöare, så dom hinner snacka ett tag sen kommer texten… men det kanske inte har med vlc att göra för jag laddade ner ett annat program och kollade , och det blev samma där.. snälllllla vad ska jag göra? skitjobbigt ju.

#7  jo säg vad du vill du. haha

pentsium
0

anledningen till att undertexten kommer före/efter är för att den är gjord till en annan release av filmen du har, alltså en filmfil som är tex lite längre/kortare i början.

Lösningen på problemet är att antingen hitta en undertext som är till just den versionen som du har, eller ladda hem en version av filmen som det finns rätt undertext till. Ett sista allternativ är att justera när texten ska börja och sluta med ett program som tex subtitle workshop som finns att hämta här