Problem med Vista: cs-source
Hejsan!
Visste inte riktigt vart jag skulle fråga men så hittade jag hit!
To the problem: När jag kör cs, vilket funkar finfint, och vill ha en spray i spelet - verkar det som om datorn inte vill det, eller VISTA.
Jag har testat lägga den i Program Files mappen, men också testat: C:///ProgramFiles(x86)>Steam>Steamapps>Användarnamn>counter-strike source>cstrike_swedish>materials>VGUI>logos….
Kört som administratör, ändrat filen till alla olika format, och så att alla ska kunna ändra, skriva över den osv.
Ändå samma felmeddelande: "Det gick inte att skriva sprejutdatafilen. Den aktuella användaren kanske inte har behörighet"
Jag blir så trött på Vista… Man måste alltid hålla på och godkänna allt! Just nu saknar jag xp nått enormt för dess simpelhet.
Ni kanske tycker att det var värsta skitgrejen, men jag blir så frustrerad när det man vill ska funka inte gör det!
mvh Linn
Hm, tycker det ser ut som du lägger in bilden (.bmp ska det vara, om jag inte minns fel) i fel mapp. Ska kolla upp det, återkommer senare.
Förut har det ju inte spelat någon roll vart man slänger in den. Jag har liksom kunnat lägga in den i Program files och plocka den därifrån. Då jag hade XP dvs…. Nu går ju inte det heller :/ Ok tack
Vi har inte Vista så då kan jag nog inte hjälpa mer tyvärr. Vet bara att det var viktigt i vilken mapp den lades i, och storleken på bilden, för att sprayen skulle fungera när vi testade i alla fall.