Byta svart office till vitt
Har ända sen jag köpte min dator för ett par år sen office paketet 2003 installerat. Har hela tiden fått uppdateringar till det så jag utgått från att det varit äkta.
Men häromdan så kom en sån där genuine advantage uppdatering på office och nu slår det ut som oäkta. Jag var bergsäker på att det var äkta så jag letat efter skivorna och dom finns inte. Så det stämmer nog att det är oäkta.
Så jag har beställt ett, men det blev ju office hem och student 2007.
Jag utgår från att jag ska avinstallera 2003 och sen installera 2007.
Nu till den korta frågan. Kommer det bli några problem, i så fall vilka, med tex mina worddokument.
Nej jag kan inte gå tillbaka till affären där jag köpte datorn för dom stängde igen i höstas.
Och innan nån kommer med att det finns open office, jag vet, men har trots det valt att köpa.
Det är inga problem med att öppna dokument som du skapat i office 2003 med office 2007. Att du skapat dom i ett oäkta Office spelar ingen roll så du kan vara lugn :)
Tack Zpookey.
Då är det bara att vänta på att det kommer hem då.

Office 2007 lanserar även ett nytt format för Office dokumenten. Det betyder att om andra skall kunna öppna dina dokument behöver de Office 2007 eller Office 2007 readers för att kunna öppna dokumneten. Om de har äldre versioner av Office (äldre än 2007) kan de även installlera ett tillägg som gör att äldre versioner av Office kan öppna, redigera och läsa Office 2007 filer.
Nu behöver du inte spara dina filer med det nya formatet i Office 2007. Om du vill ha det äldre formatet som du vet att andra kan öppna så sparar du dina filer med det äldre formatet. Office 2007 stödjer naturligtvis det.
Det finns dock många fördelar med det nya formatet. En är bl a att filerna blir mycket mycket mindre och alltså inte tar upp lika mycket plats på din hårddisk.
Kaj tack för infon. Jag antar att det nya formatet kommer komma via dom uppdateringar jag får sen då, för det ligger väl inte med i dom paket dom säljer just nu.
Nu är det tack och lov inte ofta som jag skickar worddokument till någon men om jag gör det så får jag se till att komma ihåg att spara det på annat sätt först.
#3: Andra som ska öppna OOXML-filer (om det är de du menar) behöver inte alls ha Office 2007. Det ska gå utmärkt (sägs det) med OpenOffice.org 3.0. Har dock inte testat då jag inte har för avsikt att befinna mig i närheten av en sådan fil med tanke på vilka maffialiknande metoder som tillgreps för att få igenom skiten som standard (en standard som för övrigt inte ens Microsoft Office 2007 följer och som få andra har någon som helst möjlighet att tillgodogöra sig).
Å andra sidan kan man ju se det positivt: Om OOXML kan trotsa allt sunt förnuft och bli standard så lär det ju inte bli några som helst problem att argumentera för att få igenom även PDF-formatet som ISO-standard… (vilket jag hört lär vara på gång för övrigt, även om det var ett tag sedan man hörde något om det).

Hej alla!
Jag har samma problem som ovan med ett falskt office. Vi köpte datoere från jobbet och med dessa följde windows Vista, men då var det en kille som brukade sköta våra datorer på jobbet som sa att vi skulle väl ha XP istället för Vista så då installerade han XP åt oss tre. Vilket idag har visat sig vara oäkta för jag får upp rutor från Microsoft om att min programvara är oäkta och att det inte går att validera den, genuin advantage, kommer upp hela tiden. Det går heller inte att uppdatera program längre så man är fast. Jag har slutat på företaget och killen som lade in XP har flyttat. Hur blir det om jag installerar windows vista som är äkta. Måsta jag avinstallera xp eller hur gör jag ? Hur blir det med alla mina dokument i XP office 2007 om jag installerar vista ?? Är det någon som kan råda mig. Skulle helst vilja ha windows XP office 2007 kvar. Det är ju äkta men jag har inga nycklar.
Vad är det som du inte har nycklar till?
Office 2007 eller Windows XP?
Utan licensnyckel så äger du ingen licens. Och om du inte äger någon licens så får du heller inte använda den oavsett hur äkta den är. Och om datorn larmar för falskt office så är det falskt.
Har du inte ens nyckel för vista?
Om du har en nyckel för Vista Business eller Vista Ultimate så får du lov att installera XP under samma licens. Det enda du behöver göra är att välja att aktivera programvaran och sedan välja att aktivera över telefon. Säg sedan till personen du får prata vilken Vistanyckel du har och sen kan du aktivera XP som en äkta licens.
Om du har en Vista Home eller Vista Home premium kan du testa att bara uppgradera ditt XP. Då får du ange vistanyckeln som förhoppningsvis finns någonstans på datorn. Hittar du ingen så går det inte för då äger du ingen vista.
En del företagsdatorer kommer med återställningsskivor där man inte behöver knappa in någon licens men de blåser hela datorn så att allt du har på den försvinner. Spara allt viktigt på en extern hårddisk först.
Men som sagt….om du inte har en licensnyckel för Vista någonstans på datorn så äger du ingen licens….och då kan det ju ha varit så att han som installerade XP åt er tog licensnyckeln för att sälja den vidare…har sett detta hända förr tyvärr.
Jag har fått såna problem med microsoft program som varit äkta, även äkta windows osv. Köper dem, de funkar jättebra sen kommer nån uppdatering och påstår att det inte är äkta.. trots att jag vet att det är det. Helt *** sjukt! >( Så jag installerar inga uppdateringar från dom längre.
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.