Datorn iFokus

Datorn

Etikettköp-och-sälj
Läst 778 ggr
johan
0

Recension av Zune (Microsofts mp3-spelare)

Engadget har skrivit en lång recension av Microsofts mp3-spelare Zune. Zune är tänkt att bli någon slags iPod-dödare. Jojo. Vi får väl se hur det blir med den saken. Ska man tro recensenterna på Engadget lär det knappast vara något som sker i första taget…

>> Zune-recension på Engadget

Mvh // Johan

Kaj
0

Tror personligen att det mer kommer att bli telefonerna som tar över allt detta framöver. Dvs att telefonrena blir mp3-spelare, video-spelare, TV, e-post, kalender och telefon.

Det som behövs är lite bättre skrämar och tydligare gränssnitt för de olika programmen, hårddisk och usb-minnesutbyggnad men det kommer inom en inte allt för avlägsen framtid tror jag

johan
0

Jag tror nog mer på stora flashminnen än hårddisk i telefonerna.

Jag har lagt min Sony HD3 Walkman på hyllan till förmån för telefonen. Inte riktigt lika bra ljud, 2 gig minne istf 20 gig, men är ändå mer nöjd med telefonen som mp3-spelare. Dessutom skönt att kunna synka via WMP istf Sonys sunkiga program.

Mvh // Johan

charlie
0

Det ryktas ju ganska hårt om den sk. iPhone som är påväg från Apple. Det som är tryggt med den är att man vet att man får en telefon som faktist fungerar samtidigt som den har bra ljud och att den inte är BRUN!!!!

---

charlie
0

Det finns tydligen de som gillar Zune

---

johan
0

#3: Vi får väl hoppas att det blir något bättre än mini-iTunes i en Motorola-telefon… Snacka om mycket holabalo för ingenting..

Jag är lite ledsen att Zune inte verkar ha blivit bättre. I och med att jag generellt trivs väldigt bra med Microsoft-produkter hade jag sett framemot att skaffa en Zune om den var lika bra som en iPod eller bättre.

Men bara de två faktum att inte kan få ha vanligt Windows Media Player för att synka och att man inte kan använda mp3-spelaren när synkkabeln är i spelaren får mig att bojkotta totalt.

Hur kommer det sig att skit-mp3-spelare i telefoner och från t ex SanDisk alltid lyckas mycket bättre med synkningen än "proffsen"?

Vaaaaaarför ska jag tvingas till ett speciellt program för att synka? Ingen hade väl köpt en kamera som krävde ett bestämt program för att få ut bilderna?

Mvh // Johan

charlie
0

Motorola telefonhistorien är kantad med anklagelser från Motorola om att Apples ingenjörer mest snokade för att ta reda på information om telefontillverkning.

Men tror du med största allvar att Zune skulle funka med något annat än Media Playern? Jag skulle till och med köra Real Media för att slippa Media Playern! "Problemet" att det oftast (det finns andra allternativ för iPod) är att programmet måste kunna förstå den DRM lösning som media spelaren stödjer.

Det är lite som att man måste ha en applikation som kan hantera RAW bilder för att kunna få ut dom från sin kamera.

---

johan
0

#6: Zune kör ju inte WMP. Den har någon egen Zune-programvara, som ju säkert är någon anpassad version av WMP iofs.

Jag behöver ingen programvara för att få ut RAW-bilden. Fungerar likabra med Utforskaren som Picasa som Photoshop.

Jag tror också problemet beror på DRM, men iom att det är WMA eller Apples format som är de enda två användbara standarderna för DRM så vore det ju inget problem om alla utom iPod skulle kunna använda WMP.

Btw. Om nu WMP11 är en så total ripoff av iTunes så kan ju inte vara så hemsk att du hellre kör Real Jukebox? :)

Mvh // Johan

charlie
0

Nej, jag har bara sagt att layouten är så som den är på iTunes, när man sedan kör programmet på en normalsnabb dator.. så är det allt annat än snabbt…

---

charlie
0

Dessutom så är DRM inget problem ifall man har en tillräckligt stor marknadsandel. Eftersom andelen som använder sig av FairPlay är 80% av världsmarknaden så borde kanske Zune anpassa sig, det är lite som den allra första versionen av MSN för de som kommer ihåg den (den som skulle ersätta Internet)

---