Datorn iFokus

Datorn

Etikettmicrosoft-office
Läst 883 ggr
johan
0

Översättning i Office

Om du vill ha tillgång till översättning från svenska till engelska eller engelska till svenska direkt i Office 2003 så är programmet ESSE kanske ett alternativ.

ESSE har över 650 000 sökbara poster varav 80000 tekniska termer och 12000 namn på levande växter. Dessutom kan du få förklaringar på 19000 svåra ord och termer.

>> Mer information om Office-tillägget

Mvh // Johan

Robert
0

Jag brukar använda Skoldatanätet för att få ord översatta, kanske lite bökigare än vad du Johan tipsar om.

Hälsningar

Robert

johan
0

Det brukar jag också göra. Den stor vinsten med #0 är dock att det räcker med att hålla ned Alt-tangenten och klicka på det ord jag vill översätta så får jag det direkt i det Office-programmet jag är. Att dessutom få så mycket tekniska termer och svåra uttryck tycker jag verkar lovande. Jag har beställt programmet och ska testa det mer utförligt.

Mvh // Johan

Saber
0

Låter som en ganska bra produkt. Dock är jag lite fundersam att man behöver den i office? Jag använder office mest för att skriva egan texter och jag hoppas att jag själv vet vad jag skriver! ;)

johan
0

Jag skriver ganska ofta texter på engelska och då är det skönt att veta den korrekta termen för något. Skoldatanätet ger ganska få förslag och kan inte så mycket tekniska termer upplever jag.

Mvh // Johan

Robert
0

Jag hade en gång en version i en annan dator som översatte engelsk text till svenska i IE. Det använde jag rätt ofta.

Johan jag ser fram emot dina kommentarer kring pluginen.

Hälsningar

Robert