Internet explorer 8.0
Sägs ska vara snabbare men jag tycker den är segare än 7.0 + Firefox, IE kastar bara ner fönstrena för mig. Så Firefox är det som fungerar bäst.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
Om IE krashar har du förmodligen någon plugin/addon som inte fungerar så bra. Flash brukar vara en ständig bov. Se till att uppgradera till senaste versionen av Flash.
Under Verktyg, Tillägg kan du se vilka tillägg som är igång och stänga av de du inte vill ha, alt. testa att stänga av alla och se om det fungerar bättre och sedan återaktivera en och en för att se vilken det är som sänker IE.
Mvh // Johan

Du kan även snabbt avaktivera alla addons för en session genom att använda dig av extoff växeln.
Gå till start kör och skriv
"C:\Program\Internet Explorer\iexplore.exe" -extoff
Då startas en ny sesion av IE utan några tillägg aktiverade. Om sidan då fungerar så äre det definitivt ett addon som strular och du kan göra som Johan säger och avaktivera en åt gången för att se vilken det är som strular.

Har samma problem. IE kraschar ofta och det är mycket irriterande.
Tilläggen som finns installerade fyller väl någon funktion eftersom de har installerats?
Kan man prova att avaktivera alla tillägg utan risk för att div. program slutar fungera?

Avaktivering av alla tillägg innebär att funktioner som kräver tillägg inte är tillgängliga. I korthet kommer webbläsaren bara att visa HTML med de utökningar som inte kräver tillägg (CSS). Exempelvis Flash och Shockwave kommer inte att fungera när tilläggen är avaktiverade, och inte heller kommer video att visas i webbläsaren. Några program utöver webbläsaren påverkas inte. Man kan alltså fortfarande ladda ner det som inte visas och köra det med sitt eget program, ex. Quicktime.

Tack för svar, ska prova att avaktivera några tillägg, det var är inte fler än 8-10 stycken, tydligen.
Märkligt att detta fenomen aldrig sker i Firefox, får börja använda det mer.

Utöver Firefox kan du ju pröva Opera, som är den webbläsare som närmast följer de standarder som finns.

Har installerat och kört Opera nu, det är nog den snabbaste Webbläsare jag har använt hittils.
Tack för tipset!
Alla webbläsare verkar ju ha sina svagheter, men lyckligtvis kan man ha hur många som helst installerade samtidigt. Själv använder jag Opera till nästan allt, men då och då använder jag Firefox (egentligen Swiftweasel, men det är typ samma sak) som verkar fungera bättre med Flash av någon märklig anledning, för Opera använder Firefoxs Flash-plugin.

Sanningen att säga använder jag bara Opera när jag testar hur webbsidan ser ut. Jag har den installerad både i Windows och Linux.
För väldigt länge sen, när jag använde Windows 3.11, hade jag Opera som skrivbord, och det var ett verkligt lyft för det gränssnittet, så jag använde den både som skrivbord och webbläsare. Tillsammans med Take Command gjorde den windowsmiljön riktigt njutbar.

Både Mozilla Firefox och Opera fungerar helt klanderfritt. IE tenderar att krascha oftare och oftare för mej.
Opera var snabbt, mycket snabbare än både IE och Firefox.
Verkligen tacksam för tipset.