hemsida
Hej!
hittade in på er data sida nyss, egentligen håller jag till på keramik.ifokus. Jag ska göra en hemsida och lägga ut på internet.
Jag har hittat flera s.k. webhotell och hittat att man kan få en .se adress för ca 150 kr. Men sen då? de jag har hittat verkar ta en avgift per månad för att lägga ut sidan. Jag har försökt ringa för att få info men det är typ 5 år väntetid i telefon. Vet ni nåt bra ställe att lägga upp sin hemsida som inte kostar många kronor i månaden??
Det finns ganska många gratis webbhotell. Min pappa har sin hemsida på ett hotell som heter www.doteasy.com. Är osäker på om dom kan registrera .se-adresser.
Mvh // Johan
Jag använder www.surftown.se för en del sajter. Det fungerar bra och är billigt. Det finns även ett verktyg så att man kan göra hemsidor utan att kunna html etc. Det är inget jag använder, men det verkar fungera hyfsat bra.

jag har http://www.one.com och dom har bra priser och deras server har aldrig strulat för mej.
Där betalar man för webbhotellet för hela året i förskott + avgiften för .se domänen. Jag tycker dom är billig + att dom har online chatt så har man några problem kan man chatta direkt med supporten.
Dom har också hemside mallar och man behöver inte kunna html m.m.

Jessika- Jag har gjort en hemsida på freewebs.com. Det är en gratissida som är lättanvänd, dock är det viss begränsning men rymmer ändå mycket tycker jag.
Jag har tänk lite längre fram att göra en .se sida och då har jag funderingar på beone (eller one som de heter nu har jag hört) då jag hört att som är bra och billiga.
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.
Jag håller med irma, att www.one.com är bra. Även jag har dom och är supernöjd med dom och deras support. Har aldrig haft problem med dom och priserna är bra. Dom har just nu även startat Blog funktion som jag har väntat på.
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

www.surftown.se " rel="noopener noreferrer" target="_blank">www.surftown.se verkar också billiga.
#7 Jag har då inte hört något om klagomål om dom och jag har då bara bra att säga. Även de jag känner som har med dom att göra har ej klagat (ännu) så jag kommer att stanna hos dom tillsvidare. Priset 12:-/mån för 1 Gig utrymme är inte helt fel det heller tycker jag.
.
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4
Så länge du inte har för många besökare på din sida så…
Min kompis håller på med 3-D grafik och de gjorde en intervju med honom i en internationell 3-D tidning där de också länkade till hans hemsida som han då hade på B-one vilket resulterade i att han fick 5000 besök på en dag…vilket i sin tur gjorde att B-one stängde av hans konto samma dag utan att ens förvarna….och detta var trots att de skrev att det var "fri" trafik.
Efter att de stängt av hans konto så behöll de även hans domänadress eftersom att han dumt nog låtit B-one registrera adressen åt honom. Sen sålde de vidare hans domän till ett annat företag som köper och säljer domänadresser.
Om man skriver fri trafik så ska man fan inte stänga av ett konto bara för att det fått 5000 träffar på en dag..det var ju inte så att han hade en massa saker som kunde laddas ner utan det var en helt vanlig hemsida med lite bilder och text.
OK jag har läst dina länkar och måste säga att jag ej känner igen situationen, för jag hade kontakt med supporten för en kort tid sedan och dom var hur trevliga som helst och vi löste problemet som jag då hade utan strul, men jag kan ju ha haft tur hittills. Men jag har lagt detta på minne så vi får se vad framtiden visar. Tack för infot och jag hoppas jag slipper bli drabbad, för då blir det att flytta till annan plats för mig med.
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

Jag har b-one.net sedan 2004 och har inte haft några problem. Jag använder just nu ca 350 MB och blev glad åt deras uppgradering till 1G. Har så gott som inga besökare på min hemsida, utan den är mest ett sätt att hålla fotoalbum och div anteckningar uppdaterade för min familj.
Verkar som om problemen uppstår om man behöver sin sajt för trafiken. Bra att veta om man skulle vilja starta någon verksamhet.

jag har heller inte haft några problem med one.com och har även haft kontakt med supporten och dom hjälpte mej jätte bra. Men det kanske har att göra med att man inte har just någon verksamhet utan har en privat hemsida… som #11 Christina säger.. jag är då helnöjd med dom…
Jag har också one.com och har haft sedan 2004. Aldrig haft några problem. Jag har min hemsida för kattuppfödningen där samt ett php-forum. Billigt och med suverän suport. Nu finns även en ny möjlighet att starta obegränsat antal bloggar på kontot.
//RolfH
Det är bara att grattulera er hittills då….men var aktsamma om ni ska säga upp er hemsida så att ni inte blir en av det antal som har ett helvete att bli av med dom.
Själv kör jag som sagt manufrog…och en support som svarar inom 20 minuter på en sen lördagkväll/natt blir man inte deppig över.
Just det här med "fri" trafik på B-one är ett gissel då det inte finns några exakta data på när B-one tycker att det är för mycket…och att då stänga av utan förvarning är totalt fel enligt min mening.
På t ex manufrog så har man 10GB trafik i månaden…oavsett hur många besökare eller liknande man har…och man har hela tiden full kontroll på hur mycket bandbredd man använt….så är det hos de flesta utom B-one.
Har du kollat så att det verkligen är du som äger din domän och inte B-one?
För om det är B-one som reggat den åt dig så är det stor risk att de står som ägare…..och då blir det dyrt om du skulle vilja köpa loss den om du vill flytta till ett annat webhotell.

#15 jag står som ägare på domänadressen, tror jag i alla fall, står då så på deras sida att dom registerar den i mitt namn. Betalar domänadressen till iis.se… sökte på deras sida och fick upp att jag står som "holder" för domänadressen…jag står förresten för två domänadresser..
#7 När jag letade webbhotell så var det b-one som var billigast…på b-one var det 500 mb som nu är utökat till 1000mb , då jag har mycket bilder i mitt webbalbum så är 350mb för lite.. betalar 330:-/år för både webbhotellet och .se domänen och jag kunde inte hitta något som är billigare än det då… på .se domän faktura står jag som innehavare, b-one nämns inte ens på den…..har haft dom sedan dec-05
#9 jag var in och kollade på de länkar du har hänvisat till och tycker att det är lite väl mycket för att vara helt sant,,, sen beror det väl på hur man är själv också och vilket bemötande man får av supporten… men det kan kanske ha att göra med hur mycket trafik man har på sin sida… ang. supporten så mailade jag innan jag beställde webbhotellet och domänadressen och fick svar väldigt fort,, har även testat deras online support och den var också bra,,men jag har inte haft så stora problem heller…
nu menar jag inte att de klagomål som du länkade till inte är helt osanna, klart det måste finnas någon som är missnöjd med dom men att det ska vara allt det där som står där synar jag lite granna…
men det är väl egentligen bra att vi har olika åskiter om webbhotell och domänadresser,,, annars skulle det bara finnas ett ställe som tillhanda höll såna och det vore tråkigt om dom som är missnöjda inte kan byta till någon annan :-)
#15 Jag står som ägare till domänen trots att one.com reggat den.
//RolfH
Har oxå one.com. Det är toppen.
Jag och min kompis delar på den.
Jenna