Datorn iFokus

Datorn

Etikettnätverk-och-brandväggar
Läst 1588 ggr
[kobbeuffe]
2009-05-28 00:06
0

Lan connection i Teamviewer

Jag får det inte att funka. Jag kommer åt alla datorer online men jag vill inte det utan jag vill köra över mitt wlan direkt mellan burkarna. Vad har jag missat månne? Jag har kört direkt tidigare men får det inte att funka längre. Kan nån ha nåt tips om vad jag ska hitta på????

[kobbeuffe]
2009-05-29 00:55
0

Problemet löst, det var brandväggen Skäms

Zpookey
2009-06-06 00:15
0

Brandväggen? Sitter du på lan så går du inte genom någon brandvägg…om du inte har två routrar efter varandra dvs.
Eller var det brandväggen i datorn?

[kobbeuffe]
2009-06-06 09:55
0

Windows brandvägg… Lan och lan ja. Jag har en stationär dator som funkar som server och medialager. Den går på kabel till routern "D-link med trådlös accesspunkt" den går i sin tur till Modemet som är ett Zhone med 4ports switch. Den har aktiv brandvägg men inte D-linken det var det jag fann besynnerligt eftersom datorn jag ville koppla upp mot "servern" är min laptop som går trådlöst mot D-link routern. Den har iofs brandvägg men den är inaktiv. Satt och svor bra åt problemet eftersom ingen ting skulle borde vara ivägen innan jag kom på att skapa undantag i Windows brandvägg… Än en gång svor jag åt Bill Gates.