Datorn iFokus

Datorn

Etikettövrigt
Läst 1356 ggr
Lill-Kisse
0

Färdig, men fel

Vad är det för fel på sidorna i iFokus eller i min läsare Internet Explorer7? Var jag än läser eller skriver, kommer detta meddelande upp längst ned till vänster: "Färdig, men sidan innehåller fel." När jag klickar fram en detaljerad förklaring, finner jag den här: "Objektet stöder inte egenskapen eller metoden."

Finns det något jag kan göra för att slippa felet?

Inkanyezi
0

När objektet inte stöder metoden är det ofta sidan det är fel på och inte webbläsaren. Det kan också vara en kompatibilitetsfråga när någon uppdatering har skett av den ena men inte den andra.

Och självklart finns det buggar i iFokus, även om inte alla webbläsare ger klara felmeddelanden. Meddelandet som du har fått säger att det kan vara någonting på sidan som inte kan visas i din webbläsare, eftersom det är fel; endera felkodat eller kodat med någonting som din webbläsare inte förstår.

Så det kan ha att göra med vilken webbläsare du använder; vilken version du har. Jag misstänker att IE7 klarar det mesta nu, men att IE8 kan ha en del småsaker som strular fortfarande… Men om du har IE6 bör du snarast ladda hem en nyare.

Prova gärna med en annan webbläsare, i första hand Opera.

Lill-Kisse
0

Då drar jag slutsatsen att iFokus har buggar, för jag har IE7, vilket jag också skrev i frågan. Jag behåller den versionen tills den stora allmänheten låter höra att det inte är några större fel på IE8 längre.

Jag har inte tänkt prova med en massa andra web-läsare för att läsa Ifocus. Det har väl anpassats för att klara de flesta på marknaden vanligt förekommande läsarna?

Inkanyezi
0

Nja, jag föreslog inte en massa andra webbläsare, jag föreslog den som är minst buggig.

Lill-Kisse
0

Sorry Inkanyezi! Jag förstår att du menade väl och förmodligen har alldeles rätt också. Troligen ville jag undermedvetet hålla bort tips om de övriga på marknaden vanligt förekommande läsarna. Jag har två och tycker att det får räcka.

guraknugen
0

#4: Fast om du inte är nöjd med de två du har, kan du ju ta bort dem och installera två andra istället…

Inkanyezi
0

Man behöver ju inte avinstallera någon webbläsare, man kan ha hur många som helst. Det går till och med att köra dom samtidigt.

Ibland saknar jag bobcat (DOS-port av lynx). Den använde jag när jag körde MSDOS 3.30

Internet var något helt annat på den tiden. Jag använde bobcat för att läsa Usenet.

guraknugen
0

#6: Jo, om man (av någon anledning) bara vill ha två och inte är nöjd med de två man redan har, så lär man ju vara tvungen att avinstallera dem, annars blir det ju fler än två totalt om man installerar två nya. Enkel matematik…

Lill-Kisse
0

#4. Den va go' - men jag är nöjd med de läsare jag har. Sämre är det med trixare som skapar hemsidor och sajter som inte är anpassade till de på marknaden mest vanligt förekommande läsarna. Udda sätt att tänka kan ju vara genialiskt.

Lynxx
0

IE har väl alltid varit skräp - snacka om amatörmässig - anv den ytterst sällan! Inte alls konstigt att den inte funkar här heller.

/L

Zpookey
0

IE8 funkar klockrent.

Lill-Kisse
0

Firefox fungerar utan den störning jag nämnde i början.

Sedan är det intressant att Zpookey hävdar att IE8 fungerar. Kanske dags att byta till den nu.