Hemsida.
Jag tillhör keramikforumet… då kanske ni fattar.
Jag har pysslat ihop en hemsida i publisher. Har ett hotell där jag har laddat upp sidan. MEN när jag kollar sidan på webben blir alla bilderna "rödkryssade" och går inte att titta på… vad har jag gjort för fel?
Säkert dum fråga, men har du även laddat upp alla bilderna /mappen med fotona?
Ja det har jag.
Me de ligger i en mapp på "sidan" av internet ikonen med "index html".
Enklast vore om du ger mer information och utvecklar ditt svar lite mer, blir svårt hjälpa annars.
Det finns flera orsaker till varför ett foto inte kommer med på en hemsida.

Gör en printscreen,Berätta vilket webbhotell,Samt vad heter bildmappen.. All info som rör hemsidan och dess publicering. Vem mer än jag behöver hemsidor.ifokus?
Vvah?
Vad menar du #4
#0: Själv vet jag nästan nada om hemsidor, men det är inte så att du har bilderna lokalt och att bildernas adresser i html-filen pekar åt ett annat håll, så att säga. Antar hej vilt här att om man bara anger filnamnet så måste säkert filerna ligga i samma mapp som html-filen ifråga. Du kanske har glömt att ladda upp själva bilderna?
Nåja, som sagt, håller inte på med sådant själv, i alla fall inte numera, så jag har ingen susning, men jag vet ju i alla fall lite om hur det fungerar i andra sammanhang, så vad vet jag… Eller kanske inte, så skit i't då.
TS: Ge oss en länk till webbsidan, så kan vi säkert lösa det.
Antagligen så är det sökvägen till bilderna som är fel.
Mooahahaaa jag har fixat det:)) Det var som Missel sa… fick hjälp av en vän irl. Tackar ändå!