DynDNS
Någon som vet hur man konfigurerar en D-Link 604 för att arbeta mot DynDNS. Jag vill kunna nå min dator även när jag inte är hemma så detta verkade vara en bra lösning.
mvh Jamten

Först konfigurerar du routern för port forwarding. Sen kan du lätt kolla din IP-adress vilken du skriver in som Host hos DynDns. Därefter skapar du ett alias hos DynDns vilken du sedan använder som Host när du ska komma åt din FTP. När detta är gjort kan det vara vettigt att kolla säkerheten (klicka proceed) hos din router.
För att komma åt din maskin behöver du en FTP-server som t ex Filezilla Server där du konfigurerar åtkomst, lösenord etc. För att sedan komma åt maskinen kan du köra ett FTP-program (t ex Filezilla) eller gå in via Explorer (glöm ej att skriva ftp:// före aliaset som te x ftp://jamten.selfip.com).

Lite surt är det att man måste ändra ip:n halvmanuellt (via DynDns), har inte kollat men förmodligen kostar en automatisk uppdatering. Men en bra tjänst eftersom man alltid kan komma åt sin ftp så länge du kommer ihåg user och passw till DynDns.

Tack för hjälpen!
Jag har nu lyckats få det att fungera med DynDNS
Jamten