kalkyl program?
Jag har Windows XP finns det ngt kalkylprogram med där och vad heter det isf.? kan man hitta program på nätet som man kan ladda ner? Tänk att det ska vara så svårt att förstå sig på datorn.. = )
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

Excel kanske… är ju ett vanligt kalkylprogram… men det hör väl kanske till office paketet med word och sådär…

jag har sökt datorn på det men icke… kan man hitta en enklare version gratis på nätet kanske?? behöver ikväll…..
www.gullsmyrastuteri.se
Susanne.B.S. Jag har Microsoft Office i min dator. Excel ingår i det paketet (använder själv excel97, duger åt mig)
Ska se om jag lyckas hitta något motsvarande. Ska skynda mig. Återkommer.
Susanne.B.S. Kanske OpenOffice skulle vara något för dig?
Den finns även här.
Ps! Läste mellan raderna att det var akut" DS!
I Windows ingår inget kalkylprogram. OpenOffice Calc är gratis och täcker säkert de flesta behov du har. Även ThinkFree har gratis kalkylbladsprogram.
// Johan
Mvh // Johan
forts på #4.
Förstod jag rätt på sidan som man kommer till på 1a länken.
Man scrollar ner på sidan till "Ladda ner OpenOffice.org-paketet" och klickar sedan på MS-Windows så får man OpenOffice på svenska.
( Ps! Man kanske skulle läsa sidorna ända till slutet också. Kan ju stå någonting där. Ds! ) 

Tack!!!!! laddar ner just nu, har försökt med ett exceldokument…??? men efter en halvtimmes nedladdning så kom det upp en ruta att det inte gick… provar nu openoffice länken… återkommer med resultatet. (jag valde MSWindows för att…tja, det lät rätt.) *ler*
www.gullsmyrastuteri.se

Excel är ju ett program som Microsoft tar betalt för.
Men allra oftast när man köper en dator med Windows Xp så levereras det med ett paket som heter Microsoft Works. Det innehåller bantade versioner av Word, Excel, Databasen Access och PowerPoint. Kolla om du har Works nstallerat genom att gå till Start och program. Om du inte hittar dessa produkter där så kolla bland dina CD skivor du fick med din PC. Där bör faktiskt en Microsoft Works skiva finnas med. Den kan du då installera

Open office fungerade inte… upptäckte jag efter 40 min väntan på nedladdning. det var ngt i min dator som gjorde att det inte gick. Tror jag har Works ska kolla.
www.gullsmyrastuteri.se

Jag fick upp 32 filer när jag sökte på Works… säger mig tyvärr ingenting, finns det ett kalkyl blad här?
www.gullsmyrastuteri.se

De bör ligga i katalogen program files/Microsoft och något med microsoft works.
om detta paket är installerat på dn dator bör du således se dem under start, alla program, Microsoft och där under något i stil med Microsoft works.
Om inte installera dem från din Microsoft Works CD genom att sätta in den i CDn och föja installationsbeskrivningarna.

Datorn är köpt beg. har ingen CD skiva - kunde öppna ett dokument i works kalkyl, med en massa begränsningar… Nej det är väl dax att köpa nytt… = (
Tack alla ni som försökt hjälpa mig. 
www.gullsmyrastuteri.se