Datorn iFokus

Datorn

Etikett: windows
Läst 2113 ggr
johan
0

3g-modem med vanlig fjärranslutning i Windows

Jag har inbyggt 3g-modem i min laptop som kör Windows 7 RC1. Tyvärr fungerar inte programmet som ska sköta uppringningen så bra i Windows 7, även fast det ska finnas för Vista.

Drivrutinerna installeras och verkar fungera. Modemet dyker upp som modem i Enhetshanteraren.

Borde det inte gå att skapa en vanlig fjärranslutning för att ringa upp. De flesta 3g-modem ringer nummer *99# och kör utan inloggningsuppgifter.

Det jag inte vet hur man får till är vilken APN som ska användas, men borde inte det fungera med några AT-kommandon till modemet?

Någon som har någon idé?

Mvh // Johan

signemo
0

Skulle vara intressant att ta del av vad Du kommer fram till. Samt om Du har några åsikter om Win 7 .Funderar på att skaffa en mindre bärbar dator. Min man föreslår inbyggt 3G samt att vi skall vänta til Win 7 kommer. Är själv lite osäker. Har tänkt att använda lite i arbetet  också och vill därför ha en minst 12 " och som klarar norstedt Juridiks program. Det är okej med inbyggt 3g men det får inte bli problem  när jag sen sätter mig här hemma vid det trådlösa vanliga.

Var rädda om varandra