Datorn iFokus

Datorn

Etiketthårdvara
Läst 1023 ggr
Sosso
2009-06-25 23:54
0

AOL

Hoppas jag frågar på rätt forum… Är det lagligt att använda sig av AOL för att dölja sin ip adress?

Min kompis sa ja, men jag vill vara säker.

pentsium
2009-06-26 02:05
0

AOL… existerar det fortfarande?

Zpookey
2009-06-26 04:17
0

Använda AOL för att dölja sin IP-adress? Hur skulle du göra det menar du?

Sosso
2009-06-26 20:04
0

Tja.. Min kompis sa att det fungerar så i allafall.

Kör ett onlinespel som man egentligen inte kan spela när man är från europa, men med aol så kan jag det. Och jag vet inte om det är lagligt. :P

Zabbio
2009-06-26 20:49
0

.. hur får man aol i sverige?

menar du aol messenger eller?

(Kanske kan e på de där streamade videosen som inte funkar i sverige.. eller iaf chatta med alla amerikanare som har aol o inte msn. x)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

guraknugen
2009-06-26 20:58
0

Jo, det låter ju kul att chatta med en amerikansk bil… Fast nu för tiden är det tydligen tillåtet att även kalla amerikaner för amerikanare. Märkligt.

Zabbio
2009-06-26 21:01
0

Ja men förlåt så väldigt mycket då för att jag inte har fullständigt politisk samt språklig korrekt benämning på mina utrikiska bekanta.  Nödvändigt att bli tyken för det?

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

guraknugen
2009-06-26 21:42
0

Ingenting är nödvändigt; om 200 år har alla glömt denna dag ändå.

Men för att vara övertydlig och upprepande då: Det ÄR tillåtet nu för tiden att kalla medborgare i USA för ”Amerikanare”, precis som jag skrev i #5. Bara kom att tänka på att det inte var så tidigare.

Men alla som tycker att delgivande av onödig information är samma sak som att vara tyken, kan säkert hitta ett bra sätt att ignorera informationen. Det är ju ändå det som många idag är bäst på.

Eller för att ånyo vara övertydlig: Gillar man inte det man läser går det bra att strunta i det.