Välja dator ?
Hej hej :D
Jag ska köpa en dator men jag vet inte vilken ?
Det skall vara en mini laptop med minst 1,6GHz och det ska vara till ett rimligt pris .. högs 5000kr
Jag har hittat en dator på netonnet (Den här ! :D)
Är den bra ?? Eller finns det någon annan ni vill tipsa mig om ?Ska jag vänta tills Windows 7 kommer ut ? Vad tycker ni ?
Ingen ide att vänta på Windows 7, tror inte det är så stor chans att du får det förinstallerat på en minidtor

Varför frågade du inte bara min bror, Emeli? Han är ju ca 20m ifrån dig :)
Köpte nyss en asus eee 1000H för 4200 kr. Bra batteritid, man ska kunna installera OSX på den, men jag har installerat Windows 7. Flyter på bra, och nu håller jag på att fixa en helkryptering för hela hårddisken.
Ska under dagen testa att spela upp en film på den.
Funkar bra att se på film på den likka leksaken. Det var en AsusEEE 1000HE visst. Krypteringen har tagit halva dagen att lista ut, men nu börjar det gå framåt. En så liten dator kan lätt få fötter, och då ska ingen komma åt mina uppgifter. Inte ens Pirate Pontén.
#4: Vad menar du med ”lista ut”? List ut vad då? Hur man krypterar eller hur man knäcker något som är krypterat…?
Man tycker ju spontant att inte heller kryptering borde fungera annorlunda för att man har det i en Eee PC jämfört när man har det i en annan dator, eller?
Eller menar du att du inte behövt kryptering i någon annan dator?
#5 Jag menar att där inte fanns något löst minne i början av hårddisken som Truecrypt behöver till starten, och inte heller kunder jag fortsätta min kryptering om jag inte brände ut en skiva. Något som är ett problem med en Asus EEE som saknar läsare. Gick genom googling, partitionsprogram och DaemonTools.

Varför inte söka efter en dator med 12 tums skärm. Min Acer Aspire 2920Z från förra året har även en DVD-brännare. Min första 12" hade en lös brännare och det tyckte jag var besvärligt.
I en tysk test för 12" kommin på 2:a plats. En Tochiba var bäst.
Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!