ComHem
tog deras 24/8 tjänst och mätte idag resultatet.
jag förstår inte riktigt siffrorna men det verkar inte vara så långt ifrån det utlovade? upload verkar vara nästintill ok. download inte riktigt?
är osäker på vilken typ av teknik com hem använder sig av, det är ju inte adsl (gissar jag) så kan man kräva att det ska vara 100% el är det som adsl där det är den teoretiska maxhastigheten man betalar för?
oj vad jag saknar mitt gamla BBB 100/10 fiber =)
Full fart hela tiden kan man inte kräva. För det priset man betalar så delar man på en viss bandbredd in till någon station. Men det ska ligga i närheten.
Jag har 2/2 från Comhem och det är bra fart. Det går nästan lika fort som Bredbandbolagets 24/1-tjänst.

Det kan även bero lite på vilken server du testar mot i TPTest. Välj Comhems server. Det ger idg bästa testresultat gentemot deras koppling.
Ser att du har ganska dåligt resultat för TCP mottagning. Den bör du få upp åtminstonde 20 Mbit
Vill du sendan se vad du har mot tex BBB så kan du välja deras server och göra om testet.

tackar för svaren!
körde mot comhem/upc's server.

i så fall tycker jag du borde få lite bättre prestanda på TCP bitens mottagning. Kolla med deras support. Det kan vara felinställt av dem. De kan nämligen ställa in sina routrar för din hastighet och det kan vara så att de satt en max på runt 15 MB och behöver skruva upp den till 24 Mbit. Och andra sidan ger ju UDP upp mot 20 mbit men det kan ändå vara något de måste åtgärda. De kan även möta hastigheten mot ditt modem och kolla om de kommer upp i rätt hastigheter

tack! det ska jag göra