Datorn iFokus

Datorn

Etikettwindows
Läst 1309 ggr
johan
0

Nostalgi

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det har hänt en del… :)

Mvh // Johan

Saber
0

Vist har det hänt en del. Men i prinsip ser det ju lika ut idag som då förutom att de hade knarkat med färgerna.

AktieTrader
0

Det var härliga grafikkort då. Tog man klockan i helskärm så laggade sekundvisaren Cool

Sassir
0

Hmm..Vilken version är det? Ser ut som att det är tidigare än 3.11 iallafall som jag har här hemma i en låda :P

johan
0

Jag tror det är 1.0 faktist… :)

Mvh // Johan

Sassir
0

Helt möjligt :)

Minns att vi fick beställa 3.11 operativsystemet från usa då vi hade misshandlat datorn på diverse sätt, alla disketterna kom i en fin kartong numrerade och hela köret :)

Robert
0

Min första pc köpte jag början av 90-talet så jag är väl rätt ny användare. Den kom med win 3.0 eller liknande.

Hälsningar

Robert

johan
0

Min första PC hade två 360 kb 5 1/4" diskettstationer och ingen hårddisk. På den körde jag mest DOS, men då och då även Windows 2.11. Det var på 11 disketter totalt, men gick lustigt nog att installera till diskett.

Sedan blev det Amiga 500 ett tag, för att sedan komma tillbaka till PC:n när 286:orna kom.

Mvh // Johan

tillalex
0

#7 Samma här, en 8088 på 4.7MHz, två floppy och en monokrom textskärm. Ett riktigt fartvidunder Glad

Saber
0

osäker ifall första datorn vi hade hemma var en 8888 eller en 2:86 men den hade två diskstationer och ingen hårddisk!