Datorn iFokus

Datorn

Etikettköp-och-sälj
Läst 3306 ggr
Ylva-Li
0

Olika databutiker online

Hej på er i sommarvärmen.

Funderar lite på vilka olika online databutiker det finns här i Sverige? Kan själv inte komma på särskilt många.

De som finns, hur upplever du dem? Vad saknas? Hur skulle en ultimat databutik se ut för dig?

Hoppas det är ok med dessa frågor här. :) Har lite tankar och funderingar för framtiden.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

HenrikLundin
0

www.inet.se www.komplett.se www.datorbutiken.com www.webbhallen.com www.dustinhome.se alla dessa tycker jag har bra priser, bra leverans och bra support!

Sajtvärd för fiske i fokus - välkommen att titta in!

johan
0

inwarehouse.se. Sedan har ju alla stora kedjorna som OnOff, Elgiganten, Expert, etc också e-handel till lite bättre priser än i butiken.

För mig är Pris, snabba leveranser och hemkörning det viktigaste för mig.

Men oftast så beställer jag på nätet, men hämtar själv i butik.

Mvh // Johan

HenrikLundin
0

Inwarehouse.se är samma som komplett fast olika namn. Dom har samma lager osv.

Alla stora kedjor som OnOff, Elgiganten, Expert tar ett högre pris vilket gör att jag inte direkt är intresserad.

Då har jag beställt från många olika ställen, några som #2 nämde också.

Ylva-Li
0

Tack för era åsikter! Jättespännande. Det finns alltså inte en uppsjö av bra databutiker idag?
Skulle ni tycka det vore intressant med en butik som inriktade sig på mindre delar. Dvs, bygg-själv? Men även hade några färdigmonterade datorer för olika bruk. Tex enkel med det basic, surfdator i princip, en som klarar de vanligaste barnspelen för barnen, en mer inriktad gameingdator? Såvida priserna förstår var bra. :)

Det är nämligen såhär, att sambon och hans chef är lite sugna på att starta eget tillsammans och då skapa en databutik online. Men det gäller att hitta den rätta affärsiden först förstås. :) Nåt där det finns plats att slå sig fram. Idag jobbar de på en databutik i ett mindre samhälle där det inte riktigt går att expandera.. Båda är väldigt kunniga inom branchen. :)

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

HenrikLundin
0

Det finns väldigt många aktörer just inom den changern du berättar. Dom jag nämt i tidigar inlägg riktiar sig till personer som bygger datorer själv. Men finns inte denna servic i den stad du bor bör någon starta upp detta. Då har du gratis kunder som bara vill köpa någon enstaka komponent. Frakten är ibland ganska hög bara för att få ett litet paket. Då går man hellre till sin lokala datorhandel för att köpa just den komponenten man är ute efter.

Oscar
0

Här har du en lista på 40 butiker: http://www.pricerunner.se/pl/223-1219949/Stationaera-datorer/Apple-iMac-Intel-Core-2-Duo-2.66GHz-4GB-640GB-TFT24-DVDRW-priser

Det finns fler men det är en början i alla fall. Men det säger ju inte att man inte kan göra en bättre butik. Det är nog en svår bransch med små marginaler och hård konkurrans.

Ylva-Li
0

Det finns som sagt en butik, men den går inte så mycket frammåt, pga att det är en väldigt liten "stad". De som vet om affären, är redan kunder. resterande är inte intresserade. :) Både chefen och min sambo känner att det är dags att gå vidare. Affären kommer finnas kvar förstås, men de känner båda att de vill göra nåt annat. Och med en internetbutik kan man nå hela landet. :)

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

pentsium
0

Man kan ju söka på tex priskakt.nu eller pricerunner.se efter precis det man vill ha och sedan se omdömen på de olika butikerna som har det.

dijete
0

Håller med om Komplett.se oftast snabb leverans eller så kan man hämta lite överallt också!

pentsium
0

Kan rekommendera inet.se, de skickar paketet samma dag om du beställer innan 16 alltså så får du det oftast dagen efter. I övrigt någonlunda bra priser, bra lagerhållning och trevlig support.

Jalking
0

Jag brukar handla online från Dustin Home. Har ingen aning omhur de ligger till prismässigt, men jag har hittills alltid fått god service och väl fungerande leveranser, ibland snabbare än utlovat.

En gång har jag handlat från Pixmania. Då var det en Palm handdator som helt enkelt inte finns att köpa från svenska handlare längre.

Jalking
0

Glömde förresten att nämna HandWare Nordic. Företaget handlade med Palms grejor men finns inte kvar längre. Vill ändå nämna det, för en sån extremt god service som jag fick där bara måste nämnas ändå. Posten slarvade bort en levernas till mig, och det var ganska bråttom. Jag var på väg ut på sjön för jobb. En anställd ägnade större delen av en dag åt att söka mitt paket och lyckades hitta det på alldeles galen adress. Han lyckades med konststycket att få det till mig i tid!