Mobilt bredband
Har tankt att kora mobilt bredband i sommar da jag kommer vara utan internetuppkoppling. Tror ni att man klarar sig pa 5gb/manad? Det jag gor mest ar att sitta pa forum, skriva mail och spela nagot spel da och da. Jag kan verkligen ingenting om sant har sjalv..
// Amanda
Ja det gör du garanterat.
Det skulle förvåna mig mycket om du kommer över en 1 GB trafik på en månad om du inte laddar ned stora filer, streamar mycket video eller liknande.
Mvh // Johan

Ok, tack sa mycket! :) Var lite orolig att jag bara skulla kunna ha typ 5 timmars "aktiv" internettid eller nagot med det, men det later ju bra!
// Amanda
Ja, du klarar dig gott på det. Jag har det själv, och skickar en hel del bilder bland annat, och sitter en del på youtube.

Undvik dock streamade videos som typ tv kanalerna (svt, kanal5, tv4 etc) - då drar det iväg
även webradio är en bov i det hela
Hur är det då med en chatt ?
Är det något man bör undvika också ?
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Chat är i princip ingen trafik alls. Undrar om det ens är fysiskt möjligt att chatta upp 5 gb på en månad? :)
Mvh // Johan

En till fraga :) Laste pa hemsidan och det stod att for 5gb kan man sitta pa internet i 50 timmar eller nagot sadant. Ar det alltsa tidsbegransat, eller kan jag sitta langre om jag inte utnyttjar alla gb:ena?
Har aven fatt ett problem sedan jag borjade anvanda bredbandet, och det ar att datorn fryser och sager att jag maste starta om den (sitter pa Mac)! Hander flera ganger om dagen, och alltid nar jag sitter pa internet. Borjar bli lite orolig att jag har fatt nagot virus (aven om jag vet att det knappt finns till mac) eller att bredbandet forstor datorn.. Nagon som har nagra tankar om det hela?
// Amanda
Det är inte tidsbegränsad, endast begränsad för hur mycket data som överförs. Sitter du uppkopplad 5 timmar och laddar ned en stor film går det snabbare. Sitter du bara och textchattar räcker det längre.
Det är lite som att försöka svara på frågan hur länge en liter vatten räcker.
Din hängningar vet jag inget om. Har ingen erfarenhet av Mac.
Mvh // Johan
citat -- kopierat09-06-30
10:13
Chat är i princip ingen trafik alls. Undrar om det ens är fysiskt möjligt att chatta upp 5 gb på en månad? :)
Mvh // Johan slut citat--kopierat
Har du upptäckt fördelarna med iFokus Plus?
Vill du slippa reklamen på iFokus?
Tack för ditt svar.
Sorg är kärlek som blivit hemlös

Ok, vad bra :)
Om nagon annan har nagon tanke om hangningen sa tog jag en bild pa skarmen nar det hander, ifall det hjalper nagon att identifiera vad som ar fel :)
// Amanda

Finns det något sätt att mäta hur mycket man "gör av med" när man surfar? Funderar på att skaffa mobilt bredband.
De flesta programvaror som följer med modemet mäter det åt dig. Det är inte alltid den kommer ihåg hur mycket du gjort av med per månad, men du brukar kunna se förbrukning per uppkoppling.
Mvh // Johan