Datorn iFokus

Datorn

Etiketthårdvara
Läst 770 ggr
cat-malou
2006-12-08 19:33
0

Tips om CD-brännare

Jag skulle behöva lite råd och tips om CD-brännare eftersom min nuvarande helt har lagt av. Datorn hittar den inte alls längre, drivrutiner hittar jag inga heller nånstans.

Vad ska jag tänka på när jag köper ny brännare? Nån har sagt till mig att jag ska köpa DVD-brännare istället och att man på den ska kunna bränna CD också, stämmer det? Det jag brukar använda brännaren till är mest musik-CD att ha med till jobb (ja, jag vet att jag borde bli modern och skaffa MP3-spelare eller nåt istället) och säkerhetskopior på framför allt fotografier som jag har i datorn.

Hur svårt är det att själv byta brännaren? Jag är livrädd för att fysiskt börja rota i datorn men "alla" säger att det är så lätt.

Min dator är en HP om det har nån större betydelse.

xarfez
2006-12-08 20:00
0

Ja köp en DVD brännare. DU kommer ångra dig annars. Kostar inte någonting idag.

Det är ganska simpelt att byta den själv, men om du är osäker fråga en vän som kan.

cat-malou
2006-12-08 20:19
0

#1 Tyvärr vet jag ingen vän som jag skulle vilja anförtro detta. De jag har pratat med om detta verkar mest bara ha problem hela tiden med sina nya grejer nämligen. Alltså måste jag kunna klara av att göra det själv, det är därför som jag vill veta om det är så lätt som "alla" säger.

Men om jag nu ska köpa en DVD-brännare, vad ska jag tänka på när jag ska välja? Jag begriper inte alla dessa tekniska termer som företagen skriver ut i annonser osv.

Zpookey
2006-12-09 02:32
0

Du får en NEC AD-5170 DVD±R/RW Double layer 18X Brännare för 335:-…inte mycket att snacka om.

http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010098662