Vad har du för dator?
Vad har du för dator? Bärbart/stationärt? Vilket märke? Vilket operativsystem (windows, linux, mac osx)?
Både på jobbet och hemma har jag Dell med Windows XP. En är bärbar och en är stationärt. Jag börjar inse att bärbart är mer och mer skönt när man har trådlöst nätverkskort och kan sitta i soffan och jobba/surfa.
Mvh // Johan

- Hembygge med Asus P4S8X-moderkort, 2,4GHz och 1Gb RAM. Stationär med Windows 2000
- FujitsuSiemens Silverline 1,4GHz, Windows 2000 (Ska bli "julklapp" till föräldrarna i år). Stationär
- DEC Alpha 500au Workstation med Tru64 unix. Stationär
Bärbara verkar ha mycket bättre kvalitet på skärmarna nu än när jag senast använde en 2001. Mycket skarpare bild, har jag fått för mig.

Hemma:
- Fujitsu Siemens bärbar PM 1,6GHz 1/60GB WinXP barnförbjuden
- Stationär hemmabygge AMD 2000+ WinXP, barntillåten, spel
- Beställd hemmabygge stationär AMD Opteron 144 WinXP för krävande spel
- Stationär P3 1200MHz WinXP
- Äldre bärbar med dålig skärm AMD K6 330MHz
Modmaker, coolt med en Alpha

En bärbar Dell 9300. Faktiskt den enda dator jag behöver. Klarar till och med av krävande spel.
Oskar

AT: Hittade den på Blocket i våras. ETA-föreningen på Chalmers sålde ut en hel hög (30 arbetsstationer eller nåt). Köpte den fullmatad för 800 spänn och drog hem den i vårrusket på en liten kärra (bor ca 100 meter från Chalmers). Här är annonsen om du vill ha en egen. Om du vill så kan jag hämta en så löser vi frakten enl. ök? :o)
Jobbade med DEC rätt så mycket i början på 90-talet. Så det var lite revival att köpa en Alpha nu. I projektet jag ledde då berättade en av säljarna från DEC att de hade processorer på 400MHz i testbänk, då lät det otroligt.
Alphan har ersatt min Sun Sparc Server 5 som databasserver.
Jag har testat bl.a att köra Firefox på den och det funkar fin fint.
Kör med en Fujitsu Siemens Lifebook T5010 (tablet-pc) på 2GHz med 1GB minne som bärbar. Riktigt trevligt, enligt mig, även om jag föredrar att jobba vid min stationära hemma. Det är en AMD 3200+ med 2GB minne i en shuttlelåda. Som grafikkort har jag ett ATI X800XT-kort. Fungerar strålande även för spel än så länge. Största fördelen är dock skärmytan då jag har två skärmar: en 23" Philips och en 20" Acer, så jag har 1920x1200 + 1600x1200 pixlar att spendera.
Datorköp via jobbet och löneavdrag.
DELL - Dimension 8400, XP Pro

Har en Dell Dimension 4600 XP som OS. En gammal LapPower som står i garderoben och en Compaq presario. Alla stationära. Känner än inget behov av bärbart.
Hälsningar
Robert
En bärbar Fujitsu Siemens Amilo med Windows XP hemma och en IBM Thinkpad X24 på jobbet. Windows XP på jobbdatorn också.
Vänliga hälsningar
Niklas

Medion bärbar.
AMD Athlon 64 3000+
Ram 512 MBytes
Wlan + allt anat som behövs.
Win XP home edition
Hemma har jag en tower med AMD 1200 MHz 1024 MB minne
som får dö i lugn och ro. Har gått över till bärbar helt och hållet.
Win XP Profs Edition
Har även en gammal bärbar med Amd 300 MHz och 128 Meg minne som jag använder som GPS. Passar bra till ändamålet.
Win ME
// kari
På jobbet har jag en Apple Powerbook G4 12", 1.5Ghz, 1.25 GB RAM med Mac OS X Tiger (10.4)
Hemma har jag framförallt en gammal AMD 1800+ som man måste veva igång, men det ska snart bli bättring på den fronten!

#10 har oxå amd 1800+ fast utan vev men kom med elstart 
mvh/bjorsa

Ska vi se om jag kommer ihåg min burk. Tyvär är jag inte 100% på moderkortet då dataprins böt det då den moderkorts fläckten slutade fungera. (hehe, fick bättre fläkt av dom också!)
AMD Athlon 64 3000+
ram 1 GB
WLan 22mbit, ska uppgrade till mer snart.
Win XP pro edidtion, tack KTH!
256 MB ATI 9700, bugdet bugdet måste bytas snartast!
Inbyggt ljudkort och så.
En lg 19" plat historia som jag inte är 100% nöjd med. Kan dock vara mitt grafikkort.
På jobbet sitter jag på en dual historia som är otroligt coolt!