Datorn iFokus

Datorn

Etiketthårdvara
Läst 3968 ggr
[Asta]
6

Extern laddare till laptopbatteri

Jag har en laptop som inte längre laddar batteriet. Jag tänkte batteriet var gammalt och köpte ett nytt, men det gör inte någon skillnad. Det står konstant "batteriet är anslutet men laddar inte". Jag förmodar därför att någonting i datorn har pajat.

Jag har inte någon lust att lämna in datorn eftersom det oftast slutar med att allting försvinner och undrar därför om det finns någon extern laddare att ladd laptopbatterier med. Har googlat och googlat så jag tvekar nog på att det finns, men tänkte ändå att jag skulle ställa frågan.

Hjortronsylt
0

Rent tekniskt har jag inga konkreta råd att ge, men jag har en gissning på att det kanske är att någon krets som är bränd nånstans i datorn, och då är det nog bara service som gäller (om man inte kan fixa sånt själv).

Vad jag vet, och har googlat själv tidigare på frågan, så finns det ingen extern laddare att använda till laptop-batterier. Och finns den, så antar jag att den är dyrare än vad det smakar.

[Asta]
0

Nej - själv fixar jag inte sådant. Jag har dålig erfarenhet av att lämna in datorer - därför vill jag helst slippa. I värsta fall får jag väl leva med enbart strömmen. Jag brukar inte använda datorn utan sladd, men det är det att om sladden skulle åka ut så går ju datorn ner direkt. Men jag tror som du, att det inte finns någon sådan laddare. VIlket faktiskt är konstigt på ett sätt.

CarolineO
0

#2  Jag har samma problem med min, att den inte laddar batteriet…
Dock står det "ansluten, aktuell källa - växelström"
Så den fattar inte att den ska ladda….!
Tror snarare att det är ngt med själva datorn… iaf på min, men du får ju ett annat felmeddelande, så där kanske det är laddaren…
Kan man inte köpa en ny likadan som du har idag? Om det är ngt som gått sönder i den?

[Asta]
0

Nej - det är troligen datorn som är trasig hos mig också, det är därför jag skulle vilja ha någon slags extern laddare. har inte lust att lämna in datorn. Jag har inte någon annan laddare idag än själva datorn.

guraknugen
0

Om du är rädd för att datorn ska vara rensad när du får tillbaka den efter att ha lämnat in den, kan du ju alltid ta bort hårddisken innan du lämnar in den. Då kan de ju inte gärna rensa den… Eftersom problemet inte är relaterat till hårddisken så bordet det inte vara några problem att göra så. Måste de starta upp ett operativsystem kan de göra det på så många andra sätt, eller plugga i en egen hårddisk och så vidare.

[Asta]
0

Jag får väl fundera på saken - det begränsar ju användningsmöjligheterna något när man hela tiden måste ha datorn inkopplad.