Datorn iFokus

Datorn

Etikettwindows
Läst 3529 ggr
mallanz
0

Print Screen på Vista?

Hej!

Jag har en fråga. Jag har Vista och jag får inte Print screen att fungera? Jag har den knappen på datorn "prt sc".. men funkar inte att bara trycka på den, har testat att trycka på den plus ALT också. Det finns ju ett Skärmklippsprogram till datorn som jag använder mig av för att jag inte får print screen att fungera. Men det programmet är helt segt att starta och datorn fryser en stund då jag startar det. Tycker att print screen borde ju fungera eftersom jag har den knappen. Jag har en HP-laptop kan jag tillägga också.

Tacksam för hjälp!

xo xo Malin ♥ Gizmo
    hänger mest på Bichon då jag har en Frisé

johan-ahlback
    0

print screen funkar antagligen. prova med att trycka klistra in i paint. print screen sparar inte till en vil utan skapar bara en bild i urklipp

Ålder föder inte visdom. Eftertanke gör det.

Värd för Trackmania iFokus och medarbetare på Hemsidor iFokus

MadeByJohan.se

Lajsii
    0

print screen funkar då för mig och jag har Vista.. så det borde funka..! lycka till :) hoppas det löser sig!

buschiq
    0

Om du har Vista kan du istället använda Skärmklippverktyget. Du hittar det under Tillbehör, samma ställe som Paint ligger.

Med skärmklippverktyget kan du välja vilken del av skärmen du vill spara, du markerar den helt enkelt och du spar sedan bilden där du vill. Jag tycker det är mer praktiskt om man bara vill visa en viss sak, inte hela skärmen.

Driver Fixabloggen - Blogga är skoj!  

johan-ahlback
    0

#0 skrev:

"Det finns ju ett Skärmklippsprogram till datorn som jag använder mig av för att jag inte får print screen att fungera. Men det programmet är helt segt att starta och datorn fryser en stund då jag startar det"

Ålder föder inte visdom. Eftertanke gör det.

Värd för Trackmania iFokus och medarbetare på Hemsidor iFokus

MadeByJohan.se

mallanz
    0

#1 - Tack! Men jag har försökt klistra in det i paint, men det finns inget att klistra in där då jag försöker. Kanske bara är min dator som är lite knas?

xo xo Malin ♥ Gizmo

LosGinos
      0

Det fungerar alldeles utmärkt för mig med.

#5 Det är mycket möjligt att det är din dator som är lite konstig. I värsta fall får du väl kanske boota om den helt..

Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
      SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
      Med vänlig hälsning Brian

mallanz
      0

#6 Grejen är att det har aldrig fungerat, inte ens då jag köpte datorn och den var sprillans ny. :/

xo xo Malin ♥ Gizmo

LosGinos
        0

#7 Det låter ju väldigt knepigt..Ja, "skärmklipparen" försvann från min dator ett tag en gång..Men den kom tillbaka och det är som du säger segt att sitta och öppna det programmet hela tiden..Men ring in till HP och hör med dem då? HP har ofta problem med sina datorer..

ANNIA
        0

Malin är ALT enda knappen du försökt som kombination ihop med prt scr. Om det är enda så försök med tex. FN, crl, Alt gr eller bara med att hålla ner shift.

Zpookey
        0

Om det är en bärbar borde det vara FN+Prt scr eller FN+ALT+Prt scr

mallanz
        0

#9 & #10 - Tusen tack! Det fungerade med FN + Prt scr!
        Äntligen Skrattande

xo xo Malin ♥ Gizmo

LosGinos
          0

Sedär ja, då var det löst :)