Mera problem
Jag o sambon höll på och dona med hans bärbara dator, så skulle vi testa min trådlösa mus hos honom.
Sagt och gjort, drog ur sladdarna från min dator och testade, det funkade inte.
Nu till problemet: När jag satte i sladdarna i min dator igen, så funkade inte vare sig trådlösa eller tangentbordet!
Stängde av datorn, eftersom det inte gick att göra ett dugg och startade om, men icke.
Hur sjutton kunde det bli så här?
Alltså dosan som ska sköta musen och tangentbordet lyser, men ändå, det funkar inte!
VAD och HUR gör man?
(Sitter nu vid sambons dator)

Testa den i en annan usb-port
Fast den sitter inte i en usb-port, utan kabeln delar sig och så är det en grön och en lila "plupp" eller vad det heter som ska in i datorn.
Och det går inte att sätta fel.

Har ni tryckt på "connect"-knapparna på mottagarenheten och under musen?
Ja, jag tror det, om du med connect-knappar menar on/off, så är båda på.

Dessvärre kan man faktiskt ha sönder PS2-enheter, genom att koppla ur och i möss och tangentbord när datorn är igång. Det gäller såväl controller som möss och tangentbord. PS2 är inte specificerad för att pluggas i och ur. Så har ni otur så kommer inte något annat tangentbord heller att funka.
Enklaste lösningen om det har skitit sig ordentligt är att skaffa USB-mus och tangentbord.
Shit!
Men tack så mycket för svaret!
Eehhh…det kan inte vara en sån simpel sak som att batterierna lyckades ta slut precis när du bytte dator?
Kolla även i de lila och gröna "plupparna" så att inte något stift har böjt sig….om de har det så försök att försiktigt böja tillbaka dom. Det ska finnas 6 stift och en plastpigg.
Har du färgmärkningar på kortet också? Du kanske bytt färger?
Tangentbord är lila och mus är grön.
Nej, batterierna är det inte. Men plupparna kanske jag ska kolla. Tack för tipset!