Barbar lg S900 där skärmen bara slocknar
Jag är något irreterad.
Har bara haft problem med LG bärbara datorer.
Hade först en som lade av vid 1 års ålder. Skickade in den för garantiservice. Problem med att erhålla rätt förpackning , och sen att det inte hände något ( för långt att skriva) Det slutade med att jag efter 3 mån erhöll en ny.
Den hann jag köra in uppdateringar på innan den dag 3 tjöt som en stucken gris och var stendöd.
Ny igen
Den jag har nu har varit hyfsad. Men den har problem.
Kameran har akdrig funkat. Men det orkar jag inte irretera mig på. Men under 3 perioder så ballar skärmen ur.
Den slocknar, ibörjan så hjälper det att vika ner skärmen så datorn nästan är stängd men till slut så syns inget alls. Det håller på så nån dag sen funkar den igen.
Nu har den börjat krångla igen, Igår föll en solstråle rakt på skärmen och då tror jag mig kunna skymta vad som fanns på den när den slockna. Jag prövade att stänga av på vanligt sätt ( fick ju bli på känn. Ja det fungerade.
Nu när jag kommit hem från arbetet satte jag på datorn igen. Den fungera i ca 10 min. nu är den mörk igen.
Men under dessa tio minuter hann jag sätta på en kopiering av hårddisken till en extern hårddisk och det verkar funka. Det blinkar på den externa och det blinkar vid en lampa på tangentbordet.
Har på nytt talat med Lg och Anovo som har servisen.
Lg tycker jag skall sända in den. De har två förslag på vad det kan vara. Anovo som skall ta hand om den tar ut en avgift på jag tror det var 1200 eller 1400 om de inte uppstår nått fel.
Och jag kan ge mig den på att skärmen lyser som solen i Karlstad när den kommer till Anova sen den skumpat runt med fraktbolag. . Det har varit uppehåll på 2 mån mellan den krånglar. Och den varken kan eller får stå på Anovo o testas så länge
Har igentligen lust att antingen låta ett företag på orten se över burken i stället. Men det är ju garanti på den och den gäller bara pm man skickar in den.
Har någon av er andra haft problem med LF datorer eller med tid att åtgärda fel på servicen.
Tack för att jag fick avreagera mig.
Var rädda om varandra
Ett tips som faktiskt hjälpte mig när min tvättmaskin väldigt sporadiskt började krångla. Givetvis så finns ju lagen om alla tings jävlighet så när servicekillen kom hem till mig för att kolla den så funkade den givetvis. Baserat på hur jag förklarade att felet yttrade sig så bytte han en del i tvättmaskinen…vilket givetvis inte var rätt då tvättmaskinen redan två dagar senare började bete sig likadant. Så vad gör man? Jo…man tar en videokamera och filmar datorn/tvättmaskinen när problemet uppstår…gärna med datum och tid om det händer flera gånger med timmar eller dagar imellan….
Sen skickar man med filmen till servicestället.
Kanske inte det mest optimala men bra mycket bättre än att reta sig på att det inte funkar när de ska testa.
Fast gör gärna om filmen till avi…för det är lättare för dom att säga att de inte hade någon videospelare än att de inte hade någon dator att kolla på filmen på.
Det var ingen dum ide.
Det är ju irreterande att behöva betala när man vet att det kommer att krångla ige´n.
Tack så mycket för tipset.
Var rädda om varandra
Tycker att du ska åberopa konsumentköplagen och fabriksgarantin, och du ska då inte behöva betala ett korvöre för att få den lagad hos Anovo (som dessutom tar väldigt lång tid på sej att laga saker man skickar in…).
Tror (med reservation) att det är tre (3) års garanti enligt konsumentköplagen, oavsett. Hör med din konsumentrådgivare där du bor.