Hjälp!!
Hejsan
Jag gör ett försök här om det kanske finns någon som kan hjälpa mig.
Jag har hämtat min nya dator och har problem.
I min gamla dator som var 4 år gammal så hade jag XP. I denna är det såklart Vista. Bara det är en stor förändring för mig.
Men mitt problem är att jag nu gjort nåt så att jag inte kommer in i Photoshop.
På min gamla dator så hade jag alla program på den interna disken C. Sen hade jag ytterligare en intern disk som jag lät photoshop jobba mot. Photoshop avände alltså minnet från den andra interna disken.
Det är en inställning som man gör inne o photoshop.
Den interna disken monterades även in i min nya dator.
Dom var också snälla och installerade Photoshop till mig.
När jag nu gick in i photoshop och skulle göra samma ändring, alltså ändra så att photoshop ska jobba mot den tomma extra interna disken. Så kan jag inte öppna photoshop.
Jag får felmeddelande att photoshop är låst.
Jag är helt förtvivlad.
Tror ni att det finns nåt att göra? Eller måste jag avinstallera PS och installera det på nytt för att få rätsida på det?
Okey, ingen…………..???
Du har kvar samma photoshop sedan du körde xp eller är det nyinstallerat efter vista installationen?
I sådanafall är det det som är problemet. XP skapar användrarättigheter på mapparna på diskarna och det är därför det är låst i vista.
Installerar du om det på samma disk som du har det på idag har du nog löst problemet.
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
Nä alltså jag har köpt en helt ny dator. Och mitt photoshop CS3 installerades av grabbarna på Proxdata som butiken heter.
Jag kom in i Photoshop som vanligt från början. Men när jag skulle ändra inställningarna i Photoshop under prestanda. Att photoshop skulle ta RAM från en annan intern hårddisk. Det var efter det som jag inte kom in i Photoshop mer. Fick bara meddelande att filen var låst.
Och jag upptäckte för en stund sedan att jag fått Vista 64 bitars. Och att det kanske är det som är problemet. Men jag vet ej.
Att jag upptäckte att jag hade 64 bitars var när jag skulle installera Registry Booster, som jag hade i min gamla dator. Då fick jag nämligen upp ett meddelande om att det inte var kompartibelt med Vista 64 bitars. Men det är kompartibelt med Vista 32 bitars.
Samma sak är att Bridge, där jag har mina bilder inte funkar. Jag får upp felmeddelande där också när jag ska ta mig in där. Så något är väldigt galet här.
Det är jättejobbigt eftersom jag har jobb som ska göras, som jag nu ligger efter med pga datorn.
Och det ser faktiskt ut som att jag får lämna in den.
Är det någon här som tror att mina problem kan bero på att jag fått Vista 64 bitars i datorn. Att andra program inte är kompartibla med det, och att det är därför alla de här konstiga sakerna händer?
Min plan var att när jag fått ordning på alla installationer på den här nya datorn att jag skulle uppgradera Photoshop till CS4. Och frågan är om CS4 kan hantera 64 bitars. Jag har inte extended utan jag har home edition. Det är väl skillnad på det också antar jag.
Jag kör vista 64 bitars home och Photoshop CS2 utan problem med varesig bildvisning i bridge eller ram från annan enhet.
Hur många GB RAM har du i datorn? Vilken sorts processor har du i datorn?
Den här kanske kan hjälpa något?
http://www.vistax64.com/vista-performance-maintenance/123311-adobe-photoshop-cs3-compability.html