Problem med Razer Lachesis
Har köpt en begagnad Razer Lachesis som funkar bra, problemet jag har är något som kallas "Cold Boot Issue" dvs museländet kan ej röras efter en start. Knapparna funkar men muspekaren står still, omstarter går bra. Jag kör XP. Razer hänvisar till BIOSuppdatering. Problemet är at jag inte hittar nån updatering til mitt tre år gamla MSImoderkort. Någon som har denna musen ? Samma problem.

Funkar den ibland men ibland inte eller?
Razer har kass kvalitet på sina möss, jag har själv bytt kabeln mellan kretskortet och lasern/lysdioden på tre av mina kompisars olika razer-möss. Kablen går helt enkelt av vilket gör att du inte kan röra på musen alls, men du kan klicka med den.
Gör inte någon BIOSuppdatering om du absolut inte måste. Det ställer oftast till mer problem än vad det löser. Uppdatera häller aldrig BIOS från windows utan lägg det på en diskett och boota från den.

Den funkar inte efter en ren start (cold boot). För att den skall börja fungera måste man dra ur och sätta in usbkabeln igen. Startar man om datorn så påverkas inte musen. Iofs skall jag skaffa ny dator om ca en månad som går på Vista, musen kanske funkar då
. Jag är supernöjd med musen annars i spel och jobb i Windowsmiljö.

Haha ! Det verkar som om jag löst problemet av en slump. För att det skulle bli lättare att plugga ur och in usb så kopplade jag in musen i mitt tangentbord som har usbuttag (MS Reclusa). Detta är en allmänt känd "no no lösning" och skall skapa problem, men för mig funkar det bra. Gotta to love computers !