Konstiga b okst'ver
Nu 'r jag ig[ng igen men som ni kanske ser ser s[
har det h'nt n[got med de sista bokst'verna i
alfabetet. Hade problem med att jag inte var
ansluten och i samband med det s[ blev det s[
h'r. Ska f;rs;ka f;rklara lite b'ttre om min dator.
Jag har en laptop, vista.tr[dl;st. Det h'r
sista ordet blev lite tokigt. Jag 'r inget vidare
p[ datorer s[ jag 'r urusel p[ att f;rklara. Urs'kta.
Kan n[gon hj'lpa mig att 'ndra s[ att det bli l'sbart _
Ett stort TACK p[ f;rhand.
Allt ordnade upp sig, nu så fungerar det även om stilen
blev lite annorlunda, kanske att den ändras när detta
kommer fram. Trevlig helg !
Tryck Alt+Shift så växlar man språk mellan svensk och engelskt tangentbord.
Mvh // Johan
#2 precis som du sa, så kan man göra på det sättet, menn även längst ner i arbetsfältet till höger är det en mörkare ruta där det står "SV" eller "EN", och då ska det naturligtvis stå SV , om man vill ha på svenska vill säga 

Ibland när mitt Mozilla Firefox har varit i gång med många flikar och då menar jag många brukar min text börja krångla, då startar jag bara om MF så funkar det igen.
#4: Låter som att du skulle behöva installera lite mer minne.

#5 Vad menar du med att installera mer minne? Dock har problemet inte kommit upp sedan jag skaffade nyaste versionen av MF. När jag hade version 3.2 (?) krånglade det.
#6: Tror inte det funnits någon version 3.2, men jag kan mycket väl vara ute och cykla där. Har själv 3.0.13 och inbillar mig att det är i alla fall en av de senaste versionerna före 3.5 (de gjorde ett litet hopp där…).
Har du för lite minne kan det mycket väl vara så att version x av ett program strular när man har z antal flikar uppe medan version y av samma program inte strular i samma situation, beroende på att version y kanske inte behöver lika mycket minne som version x.
Firefox har ju tidigare haft stora problem med att den slukar på tok för mycket minne och dessutom problem med minnesläckage (minnet lämnas inte alltid tillbaka när det inte längre behövs), men det verkar som att de fått till det betydligt bättre på senare tid.
Med installera mer menar jag handgripligen, alltså gå och köpa rätt typ av minne, gå hem, öppna datorn, sätt dit det (var noga med ESD-skydd, alltså skydd mot statisk elektricitet) eller ersätt det det gamla lilla minnet med det nya stora minnet, starta datorn samt njut av en bättre fungerande dator (om du gjort rätt).
Men fungerar det bra som det är nu och du är nöjd, så gör ingenting. ”If it ain't broken, don't fix it”, som det heter på modern svenska…

#7 Då förstår jag vad du menar, jag trodde du menade att jag skulle öka CPU-minnet. Dock har jag laptop, den har inga problem med minnet i huvudtaget annars,bara Firefox. Storebror jobbar med sånt här,men jag tror han inte vill öppna upp laptopen.
Jag säger såhär: Nyaste versionen som finns nu som inte har stöd för plugins är bäst! Dock får man inte webbradio ;/
#8: Nyaste versionen av Firefox? Har den inte stöd för Plugins?

#9 Jag var inne på deras sida, tror den fortfarande är beta. Den uppdateringen kommer inte upp automatiskt. Den går inte att installera plugin på, den har det inbyggt,dock inte stöd för alla har jag märkt.
Är ingen expert på Firefox då jag själv använder Opera, men när jag besöker deras svenska hemsida ser jag en stor fet knapp där det står:
”Firefox 3.5
Gratis hämtning
Linux (3.5.2, Svenska, 9.5 MB)”
Ser inget där som tyder på att det skulle vara en betaversion, men det kan ju vara bara jag som inte förstår…

Då är det antagligen inte beta, hade för mig det. Men nya Firefox är bättre i alla fall :)