Vista och Tutrtle Beach Santa Cruz
Har läst på olika bloggar att ljudkortet Turtle Beach Santa Cruz inte fungerar med Windows Vista. Kör man Microsofts Advisor for Vista talar även den om att detta kort inte kommer att fungera ihop med Vista.
Anledningen är att Turtle Beach Santa Cruz kortet är obsolete och inte underhålls av VOYETRA längre.
Undrar om det är någon som vet om det trots allt inte går att installera detta på Vista och få det att fungera. Utvecklingsteamet hos Voyetra skrivit att man kan installera det genom en egen Windows XP partion under Vista eller så men att man inte tar något ansvar.
Nu vill man ju helst inte ha en XP partion så om någon vet eller har testat ifall det går att installera Turtle Beach Santa Cruz på något anat sätt under Vista vore jag tacksam för hjälp.
Jag vill inte installera Vista på min PC för att sedan upptäcka att jag inte kan få något ljud
Kan du inte byta ljudkort då?
Turtle beach borde ju vara omsprunget sedan länge.

Jo det förståss. Men jag kommer att köpa en ny PC under nästa år och vill ha kvar denna som test för vissa saker och då vill ag köra Vista men inte uppgradera grafikkortet
Grafikkortet? Var det inte ljudkortet du undrade över?

Jo fel av mig - ljudkortet menade jag
Hva om det tar ca 5 timer å få det til å fungere i Vista?
Nytt lydkort på komplett.se koster 395,- så det er ca. 80 spenn per time.
Creative Audigy SE er bedre en alle Turtle Beach lydkort du kan få tak i :P

Demonen
Och det funkar på Vista?
Etter hva jeg kan se av creative.com så skal de ha Vista-drivere til hele Audigy serien, ja.

Demonen - absolut perfekt - det blir en investering