fil-saknas-problem
Hej,
Jag har fått ett problem med mitt nya vista home preminum som jag inte förstår mig på. Det dyker upp vissa rutor hela tiden om att datorn inte finner någon fil. Jag vet inte alls vad jag ska göra, kan ingenting om det här och detta är min första egna dator som jag har inhandlat ny, har haft den igång sedan i lördagskväll bara. Antivirusprogrammet Kaspersky har redan stoppat 137 nätverksattacker[kan det bero på det?]
Vad ska jag göra? Enkelt beskrivet tack!
Detta dyker upp när jag loggar in på datorn och försvinner inte förren man klickat cancel ett flertal gånger:
RUTA 1:
Windows configuration status
The feature you are trying to use is on a network resource that is unavailable.
Click OK to try again, or enter an alternate path to a folder containing the installation page ´status.msi´in the box below
[I browsern står det: ] C:\users\admin\AppData\Local\Temp\7zS11A2\setup\Status
Då gör jag: Trycker på cancel eller på X i hörnan, eftersom OK då hittar den inget ändå och man kommer inget vart.
RUTA 2:
Status
An installation package for the product status cannot be found. Try the installation again using a valid copy of the installation package ´status.smi´.
Då gör jag: Kryssar X i hörnan, för jag vet inte vad jag ska göra och hamnar automatiskt i ruta 1 igen och gör om proceduren x antal gånger tills den försvinner tillfälligt.
HJÄLP TACK!

Dök det här upp efter att du installerade en HP skrivare?
I så fall ska den finnas på installationsskivan till skrivaren, eller i filen för installation som du kan ladda ner ifrån HP:s websida. Gör i så fall en ominstallation av skrivaren, och problemet ska förhoppningsvis försvinna.
Jag testade att ominstalera HP-skrivaren, men problemet störde mitt i, så jag tröttnade och återställde hela datorn [första gången jag gjort det].
När jag ominstallerde alla program upptäckte jag att .msi-filer också var antivirusprogrammet… så det har varit HP-skrivaren eller antivirusprogrammet som tappat en fil… antar jag iaf. Sen igårkväll har jag inte sett rutorna iaf, så ominstalationerna av alla programmen har iaf haft någon verkan.