Datorn iFokus

Datorn

Etikettinternet
Läst 552 ggr
Niklas
0

Internet Explorer i Firefox

I Mikrodatorn nummer 16, 2005, står om ett tillägg till Firefox. Med hjälp av det kan du läsa enstaka sidor med Internet Explorers html-tolk. Det låter smart.

IE Tab - Firefox Extension

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Erik
0

Ja, mycket praktiskt! När man återkommande besöker IE-anpassade sidor vill man ju inte behöva öppna "hela" Internet Explorer.

Saber
0

"mycket smart", hmm inte säker på att jag tycker att man ska stödja icke standard sidor i huvud taget. "Bojkotta"! ;)

Asmodean
0

Bojkotta så mycket du vill. =D

Att någonting är IE-anpassat betyder inte nödvändigtvis att det är icke-standard, utan bara att IE ibland använder uppmärkningen på ett annat sätt än andra webläsare. Sidan i sig kan vara fullständigt korrekt.

Ofta betyder det dock att man anpassat uppmärkningen för att passa IE.

Erik
0

#3 - Definitioner. =) Oftast är det väl just när en sida anpassas till de exploreregenskaper som inte följer standard som det blir problem i Firefox. Man kan ha synpunkter på alla browsers och deras buggar, men Firefox följer W3C-standarder betydligt bättre än IE6.

Asmodean
0

#4 Det sa jag väl ingenting om? Det enda jag sa var att för att man IE-anpassar någonting behöver det inte gå utanför standarder, utan bara ser lite annorlunda ut i olika webläsare.

Nåja. =D