USB port fungerar felaktigt

Felmeddelandet betyder någonting som drar mycket ström har kopplats in på en USB-port i datorn. USB är specificerat attt bära högst 500 mA per port, men strömaggregatet kan driva mycket mer. En del USB-portar kan tala om att något drar för mycket ström, exempelvis om man laddar en mp3-spelare som drar 700 mA, så får man ett fel på strömuttaget på den porten.
Om du har exempelvis en spelare som laddas i USB, så är det bättre att ladda den med en separat laddare för att slippa överbelasta datorns portar.
Det är det som är så underligt. De 2 USB som sitter på framsidan använder jag endast till att tömma kameran och back up på externa hårddisk. Ingen av dessa var inkopplade.
Det som sitter bak vet jag knappast om det är i USB…kommer inte åt baksidan. Men det enda som är extra kopplat till daotrn är högtalare och skrivare……..samma som jag haft i 100 år…..nästan.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris

Och det händer ju att felmeddelanden är fel också…
Om det kommer tillbaka, så kan det bero på att det är något fel på enheten.
Ett rotnav finns alltid på USB, och det kan ha blivit något fel på den som sitter på ditt moderkort. Men om det inte återkommer så skulle jag inte se det som särskilt oroande.
Jag testade nyss att tömma kort från kameran. Ingen av USB portarna på framsidan fungerade. Jag stängde av datorn….väntade en stund…..när jag startade om fungerade allt som det ska. och kameran gick att tömma.
Jag avvaktar och ser….kanske var det en engångshändelse.
Tack för hjälpen.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris