Grafik
Hejsan jag tänkte höra om de finns något bra tips för att få bättre grafik i spel osv? Jag har ett ATI Radeon HD 4600 Series.. Och den jag vill fråga är att jag hadde ett Geforce 8600 GT förr och byte ut de till ett som jag hadde hoppas på skulle funka bättre, Men ingen skillnad vad jag märker idag. Så hur ska jag göra för att fu ut bästa grafik?
Kanske en dum fråga, men har du kollat inställningarna i spelet och ställt upp grafikkvalitéen?
För står inställningarna på max och det flyter på bra lär du inte märka nån större skillnad om du byter kort. Däremot om inställningarna är ställda för att ett enklare kort ska kunna hantera spelet så kan du ställa upp grafiken efter byte till ett kraftfullare kort.
Det sker sällan automatiskt då det bara är vid installation som en del spel kollar prestandan på grafikkortet och försöker optimera grafiken för det kort som sitter i. Byter du kort görs ingen automatisk ändring av inställningarna utan det får du göra själv.

Jag ställer upp allt på max på spelen och på grafik korts inställingarna men ändå verkar den inte klara det så bra.
Allt hänger ju tyvärr inte på grafikkortet så det kan ju vara nån annan flaskhals i datorn, sen är jag inte inte så duktig på ATI's processorserier men det verkar inte vara alltför stort steg mellan GF8600 till HD4600. Som nVidia fan skulle jag nog satsat på ett GF GTX250 eller bättre
Jag har en Asus G2S Laptop, den har Geforce 8500 GT
Jag klarar alla spel som är ute på marknaden ^^

Info om min dator:
os: Windows 7 Ultimate :: cpu: AMD Phenom 8750 Triple-Core Processor (at 2400 MHz) :: mem: 1441/4095 MB (35%) :: gfx: ATI Radeon HD 4600 Series (1680x1050x32bit 60Hz) Hårdisk:: 500GB
Och sen ett bra chassi med bra kyllning om de kanske hänger på det.