Explorer 8 problem
Har seden en tid haft lite problem med explorer 8 och det är när jag skall öppna ny flik eller när jag trycker på explorersymbolen för att få ett nytt fönster då får jag kanske trycka upp 4 st fönster innan ett av dom får kontakt med startsidan likaså när jag klickar på länkar då måste jag högerklicka och välja öppna i ny flik och då med flera fliköppningar innan någon av flikarna får kontakt .
Om jag tex låter den stå ett tag dvs fliken å vänta på att den skall få kontakt då kommer det upp att den vill söka vad för det är och då hittar han inget fel men om jag avbryter felsökningen då kommer sidan upp på en gång och har ingen fel på uppkopplingen med bredbandet då jag kan ha andra sider upp samtidigt där aktivitet pågår har även kört tptest samtidigt och inga problem
Nån som vet vad felet är elle har samma problem ?Nu är de inte hela tiden så här utan ibland går de ju trycka upp fönster i mängder utan problem för att senare samma dag inte funka annat än vid typ var 4 fönster
mvh/bjorsa

Nej inte en aning. Jag skulle göra en ominstallation av IE8. Den finns att ladda ner från Microsofts hemsida.
Också ett tips. Att öppna en länk i en ny flik. Du behöver inte använda dig av högerklick och sedan öppna i ny flik. Ställ dig på länken och klicka med scrollhjulet så öppnas länken i en ny flik. (detta förutsatt att du inte programerat scrollhjulet för något annat).
Gå in under fliken "Verktyg", klicka på "Internetalternativ", ta fram fliken "Avandcerat" och klicka på "Återställ IE8 - detta kan funka!
//Marcus

OK ditt problem kan vara ett tillägg som orsakar de långa svarstiderna. Microsoft har t ex meddelat att t ex Skype 4.1 och dess tillägg till IE8 ger just detta problem. Det kan naturligtvis vara något annat tillägg också som orsakar ditt svarstidsproblem.
För att kolla om det är ett tillägg som orskar problemet.
- Starta din IE8 webbläsare
- Försök gå till en sida och vänta tills den laddats
- Gå till Verktyg
- Gå till Hantera tillägg
- Längst till höger har du en kolumn som heter svarstid
- Om något tillägg där har en rätt mycket högre svarstid än den övriga så är den orsaken till problemet.
- Du kan då pröva att inaktivera just det tillägget (klicka på knappen Inaktivera - går alltid att aktivera igen senare om du vill)
PS svarstiden visas bara på rena tillägg och inte på active x kontroller så det är inte säkert att det står en svarstid under alla tillägg och active x kontroller.

Ett annat sätt att kolla ifall det är ett tillägg som orsakar problemet är att starta IE8 i InPrivate surfningsläge. Som default stängs då alla tillägg och verktygsfält av.
- Starta IE8
- öppna en ny flik
- välj där länken för InPrivate surning
- Nu öppnas ett nytt IE8 fönster och du är i InPrivate surfningsläge.
InPrivate kan även startas genom att du går till start knappen och trycker på kör. Där skriver du sedan iexplore.exe -private

Tack för svaren !
Att köra inprivate hjälper inte får samma fel där å undrar om de inte är vista på något vis som krånglar för jag får ett liknande problem i mitt aktieprogram när det skall hämta hem kurser då startas ett nytt litet fönster för att ladda hem men stundtals får jag även där fel dvs de kommer inget fönster å då troligen för att ingen kontakt etableras sen får jag lite felmeddelanden å stänger jag ner å startar upp programet igen men använder mig av ett annat alternativ att ladda hem kurshistorik med å kör den varianten först då fungerar oftast den vanliga kursuppdateringen .
Just nu har jag det där problemet med explorer å trycker jag på explorersymbolen nu så får jag upp ett fönster där den då försöker nå min startsida men inget händer annat än att det står ansluter men ingenting kommer trycker jag då på symbolen så att nytt kommer då kommer jag direkt till sidan å trycker jag en gång till så funkar de oxå men sen funkar inte nästa men det där efter å sen några minuter senare ja då funkar de hela tiden .
mvh/bjorsa