Zonelabs.....
Jag håller just nu på att testa zonelabs antivirusprogram gratis i 15 dagar. Finns det någon som vet ellet tycker något om det. Är det något att satsa vïdare efter testet. Jag är förövrigt helt okunnig i frågan
Gillar inte deras brandvägg och tror inte att de är speciellt bra på att göra antivirusprogram heller.
Håller med #1. Jag tyckte man fick så himla mycket varningar hit och dit att tillslut så godkände man allt för att man blev så trött på den.
Mvh // Johan

Bäst blir det om du har en virusprogram som är separerat från brandväggen. Ett riktigt bra virusprogram är F-secure. Beträffande brandvägg bör du köra en schysst hårdvarubrandvägg (t.ex neatgear, zyxel, d-link osv).
Tack för svar och tips. Man lär sej nåt nytt varje dag. Nu går jag vidare och letar brandväggar och virusskydd. Ska kolla in det ni tipsade om. :-)

F-secure släpper tyvärr igenom för många virus….
Eftersom att jag jobbar med internet och säkerhet på internet så har jag bara ett antivirusprogram att rekommendera och det är NOD32.
De som läst mina tidigare inlägg vet att jag förespråkar detta inte enbart på grund av att det plockar flest virus utan även för att det är det antivirusprogram som ta minst resurser av datorn…c:a 10MB av minnet.
F-secure tar 70-80MB, Norton ungefär lika mycket och Panda tar MINST 100MB i nya versionen.
Gå in på www.virusbulletin.com och registrera dig. Där kan du läsa oberoende tester av antivirusprogram.
NOD32 har för 41:a gången plockat hem VB100%-priset…vilket gör att det inte släppt igenom ett enda känt eller okänt virus sedan 1999….och då var det ett enda Linuxvirus som den släppte igenom.
Panda däremot gav upp att skicka testexemplar då de missat 3 av 4 tester…dåliga förlorare.