Att byta webhotell
Jag sitter just nu med en blankett för att avsluta mitt webhotell.. (jag ska ju byta) och dom vill veta om jag vill att "nuvarande dns-tjänst ska kvartså". Vad menas med det?
Sen vid flytt vill dom veta primär namnservice och sekundär namnservice.. jag antar att det är på nya hotellet. Det betyder..? Ska det veta "Ja" eller "Nej" där?
Är det nån som vet?

Oftast brukar nya webhotell erbjuda att sköta hela flytten åt dig. Prata med det nya webhotellet så är jag övertygad om att de kan sköta hela proceduren
Jag har frågar dom men dom gör inte det… Dessa uppgifter måste jag ha för att säga upp mitt gamla hotell.

DNS-tjänsten är ett erbjudande från webbhotellet till dig, alltså en DNS som du kan skriva in i dina internetalternativ, så att du har tillbång till deras DNS-tjänst. Det har ingenting med din webbsida att göra, utan är en server som levererar sökväg till en URL när någon dator frågar efter den.
Förmodligen behöver du den inte; den kanske kostar något? Eller de kanske erbjuder den kostnadsfritt?
Din nya leverantör kanske erbjuder DNS?
*3 Jag får kolla igen vad som gäller vid bytet… Bäst att dubbelkolla känner jag. :)