Packa program
Hur gör man med tex sitt paintshop pro där man har en hel del plugins i och som man vill flytta till annan dator precis som den är ?
Har provat att zippa den bara å sedan lagt in den som en hel katalog men de gick ju inte då de fattades dll filer så hur gör man ?
mvh/bjorsa
Nu var det ett bra tag sedan jag använde Painshop Pro. Men i 'General Options' ska det finnas en inställning där man kan ändra vart alla plugins ska ligga. Där ska det även stå vart dem är. :-)
Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

#1 Nu kanske jag skrev otydligt :-)Men jag tänkte packa ner paintshop med alla mina plugins så att det sedan går att installera på den andra datorn utan att behöva ta fram orginal skivan och sedan ladda hem all plugins .
Problemet nu är att när jag winzippar programet och sedan zippar upp det på den andra datorn så går de inte att köra programet från paintshop pro.exe då de då inte finns dom filer som behövs å som kommer när man installer programet sånt som hamnar i windows odyl så finns de något packprogram som letar upp dom filer som behövs och packar ner allt så att de sedan går att köra en installation på andra datorn ?
mvh/bjorsa

Troligtvis skrivs det en hel del i Windows register under installationen. Enklast är helt enkelt att installera om Paintshop Pro och sedan bara flytta över plug-ins manuellt.

#3 Jo får väl bli så men borde ju finnas något program som fixar sånt men eftersom jag inte är programerare så kan jag inget göra :-)Men söker lite till på nätet .
mvh/bjorsa
Installera PSP med originalskivan på den nya datorn.
Då har alla registernyckar hamnat var de ska och dll-filerna finns förhoppningsvis där de ska.
Kopiera sedan över alla PSP-filerna med de som du hade i den gamla datorn. (kopiera över hela PSP-mappen i c:\program\jasc eller var du nu har dom.

#5 Ok de borde ju gå utmärkt tack
mvh/bjorsa

Hej
Jag kör PSP dagligen, och har rarat mapperna med plugins, frames och tubes, så jag har dem. sedan är det bara till och flytta! =)