MSN
Nu helt plötsligt en dag när jag loggade ut från Windows Live messenger så kom jag inte in igen.
Kom upp ett meddelande om att jag måste ladda hem den nya versionen. Men om jag inte vill det då?
Och tyvärr så får jag inte in den i datan av nån konstig anledning. Fattas nån fil står det.
Men MÅSTE man verkligen ladda hem den nya? Jag har trott att man får köra med vilken man vill.
Om man måste använda en särskild version av MSN Messenger (eller vad den heter nu för tiden) vet jag inte, men ingen kan ju hindra dig att exempelvis använda Pidgin istället…
Okej, bara en parentes och tyvärr har jag inget svar på din fråga i övrigt. Kanske kunde fler detaljer om ditt problem vara på sin plats, exempelvis så säger ”ett meddelande” inte så mycket om situationen. Det hade varit till mer hjälp om man fick veta VILKET meddelande du fick.
Ett generellt tips är också att om du får ett felmeddelande, i synnerhet om det är på engelska, så googlar du (eller använder någon annan motsvarighet) på väl valda delar av felmeddelandet. Ofta hittar man då någon tråd i något forum någonstans där någon haft exakt samma problem och har man tur har någon hittat lösningen.
Det gäller bara att söka på lagom specifika delar av meddelandet. Citerar man hela meddelandet finns kanske risken att man inte får någon träff och citerar man för liten del av det finns risken att man får för många träffar.
#1. Jag får ett felmeddelande om att mitt operativstsystem inte kan ladda hem det program jag försöker med.
Ändå har jag XP och alla krav som behövs.

fr.o.m. den 15/9 är man tvungen att ha den nya versionen av MSN live messenger. det är nya uppdateringar som gäller design och säkerhet.
vet tyvärr inte alls varför du inte kan ta hem det. men många har haft problem efter uppdateringen med att logga in. men som tidigare nämnt. googla på felmeddelande numret.
pwn3d
#4: När det gäller Pidgin är ju i och för sig Linuxversionen den som först för ”det senaste”. Senast när jag kollade deras hemsida, exempelvis, så hade de infört det så många frågat efter i så många år, nämligen videochat, i Linuxversionen, men ännu inte i Windowsversionen (fast det har de kanske nu).

mia-38. Naturligtvis kan man inte använda vilka versioner man vill av ett program. Ska man ha ett som fungerar, måste man använda den version som tillverkaren underhåller och det brukar vara den senaste versionen. Det har säkerligen varit en övergångsperod, då användarna fick tips om att byta tiil den nya versionen och nu är det väl skarpt läge, dvs den gamla togs bort. Det är vad jag tror.
jag vet, det där suger!
kom upp för mig med för några veckor sedan. Jag tycker denna versionen är dålig och ful och vill alltid ha kvar den jag hade. dom kom ju och förstörde allt.
jag hoppas man kan fixa tillbaka sen iallafall^^
Det går utmärkt att använda gamla versioner fortfarande, och även att ordna så att förfrågan om uppdatering inte kommer. Googlar man på frågan så finns det massor av information om det hur man gör.
Däremot så är det säkerhetsmässigt inte bra att använda dom gamla versionerna.
#9…Kan du länka till nån sån där förfrågan och hur man gör, finns?
Har för mej att man visst ska kunna köra med det gamla om man vill. Att man inte behöver uppdatera till det senaste.