Datorn iFokus

Datorn

Etikettövrigt
Läst 935 ggr
bjorsa
0

virus

Har fått trojaner 2 st som mitt virusprogram satt i vault programet heter avg men det finns en systemfil i taskbar som jag inte sett förut ATLDL.EXE är de nån som vet om de e ett virus?

När jag är ute på nätet så kommer denna upp ett par ggr men kan man verkligen ta bort dom filerna den säger eller trojanen som är kvar se bild

mvh/bjorsa

ps bilden gick inte att få upp kommer felmeddelande att pixel format not supported men de var en gif fil.

Är de nån som har en länk till nåt ställe på nätet där man kan få bort virus online ???

johan
0

Det finns inga ställen som du kan få bort virus online, men det finns flera ställen som kan kontrollera din dator.

Ett ställe är till exempel Synamtec. Dom har något som kallas Security Response där man sedan kan klicka sig vidare till detta.

Mvh // Johan

bjorsa
0

försökte få upp www.Synamtec.com men kom till nåt annat ?

bjorsa
0

Jag hittade rätt nu de var ju symantec.com

bjorsa
0

Men jag hittade inget om scanning av ens dator online

mvh/bjorsa

Kaj
0

Detta är ett browser hijack om jag inte har fel.

Här är en länk till de processer som Windows skall ha och vilka som är misstänkta virus.

Här är en länk som bl a beskriver ditt ATLDL.EXE

rumpino
0

http://housecall.trendmicro.com/

denna brukar rekommenderas av de flesta.

Robert
0

Jag har Symantec Norton AntiVirus och jag har kört Kaspersky vilket jag blev tipsad på på Aktieguiden av annak. Kaspersky har nu upptäckt 3 virusar som Norton AntiVirus program inte har upptäckt tidigare. Filerna som det nya virusprogrammet hittade var flera år gamla.

Det är uppenbart att jag har levt i en falsk trygghet med Nortons Antivirusprogram. Ursäkten till varför NortonAntivirus inte fungerar fullt ut är att de inte har lyckats med att uppdatera sina program i samma takt med Microsoft nya uppdateringar. Det tycker jag är en dålig ursäkt. Vi som användare skiter ju i det fullständigt.

Symantec levererar en bristfällig produkt. Vad har vi som användare för nytta av det?

Hälsningar

Robert

bjorsa
0

Jag tog oxå kasperskys antivirus å de vad de som fick bort viruset både avg och panda platinum misslyckades så nu är man virusfri tror jag hoppas jag för de var ett elände å 2 dagar tog de innan de var löst men tackar för alla länkar odyl

mvh/bjorsa

Kaj
0

Kasperskys antivirus-motor (KAV) är sårbar för en buffertöverflödning vid hanteringen av filer av typen CHM. CHM är kompilerade hjälpfiler som används nästan överallt till Windows program.

bjorsa
0

#9 Jag förstod ingenting men de e inge ovanligt:-))Men menar du att kasperskys antivirus är osäkert att använda och i såfall vilket program skall man ha för att få bort virus som andra program bla AVG och Panda inte klarade att hitta ?

mvh/bjorsa