Problem med Vista och skrivare!
Köpte nyligen en Canon Selphy CP510 skrivare för ett presentkort jag vunnit i en fototävling. Installerade den och kopplade i den, men den vägrar skriva ut någonting. Datorn hittar den och reagerar när man kopplar i den men när man skriver ut händer ingenting i skrivaren. Tror detta beror på att jag har en Windows Vista, eftersom det fungerade att skriva ut från mammas XP. Laddade ner de senaste drivrutinerna från Canons hemsida men när man öpppnade dem sa den bara att jag skulle sätta in CDn som följde med skrivaren, och så tog den drivrutinerna därifrån.
Någon som kan hjälpa, skulle väldigt gärna få det att fungera med min egen dator också!

Har tyvärr inget råd när det gäller Vista, men så länge kanske du kan skriva ut ifrån kameran eller stoppa in ett minneskort i skrivaren?
Så gäller det att den är kopplad rätt också, jag vet inte om man kan ställa om porten på skrivaren eller om den har två skilda portar för direktutskrift (PictBridge) och dator (USB). Den måste vara kopplad på skrivarens USB-port för att funka från datorn.
#1 Finns tyvärr ingenstans att sätta i minneskort och kameran reagerar inte när jag ansluter den till skrivaren.
Har för mig att det är två skilda portar och jag antar att den är rätt ansluten då det fungerar att skriva ut via XPn.
Någon som tror sig kunna hjälpa?
Säkert kan supporten på Canon hjälpa dej att få ordning på problemet, om du nu inte redan pratat med dom, det vill säga?!
#3 Nej det har jag inte, bra idé.